Modeling of enterprise development «on the background» of enterprises and consumers of market segment

Authors

  • T. M. Borovska Вінницький національний технічний університет
  • I. S. Kolesnyk Вінницький національний технічний університет
  • V. A. Severilov Вінницький соціально-економічний інститут

Keywords:

model, interface, risk evaluation, optimum control

Abstract

The model of the system «producers–products–consumers» is elaborated which simulates the conduct of every element taking into account the casual factors of conduct of every element of the system. For the selected element the search of optimum strategies of management at fixed strategies of other elements is organized. Models of elements conduct, tools of computational experiments control are developed. While modeling results, explaining, in particular, the necessity of different strategies for developing and saturated markets, are obtained.

Author Biographies

T. M. Borovska, Вінницький національний технічний університет

доцент кафедри комп’ютерних систем управління

I. S. Kolesnyk, Вінницький національний технічний університет

старший викладач кафедри обчислювальної техніки

V. A. Severilov, Вінницький соціально-економічний інститут

доцент кафедри інформаційних технологій

References

1. Аакер Д. А. Бизнес-стратегия: от изучения рыночной среды до выработки беспроигрышных решений / Д. А. Аакер. — М.: Эксмо, 2007. — 464 с. — ISBN 978-5-699-22614-6.
2. Нэгл Т. Т. Стратегия и тактика ценообразования. Руководство для принятия решений приносящих прибыль / Т. Т. Нэгл, Р. К. Холден. — М.: Питер, 2001. — 375 с. — ISBN 5-318-00029-0.
3. Райс Э., Маркетинговые войны / Э. Райс, Дж. Траут. — Санкт-Петербург: Питер, 2000. — 256 с. — ISBN 5-272-00100-1.
4. Форрестер Дж. Основы кибернетики предприятия (пер. с англ.) / Дж. Форрестер. — М.: Прогресс, 1971. — 340 с.
5. Боровська Т. М. Оптимізація розподілу обмеженого ресурсу у виробничій системі на базі агрегування виробничих функцій / Т. М. Боровська, І. С. Колесник, В. А. Северiлов // Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія. — 2005. — № 1. — С. 12—18.
6. Боровська Т. М. Моделювання та оптимізація у менеджменті. Навчальний посібник / Т. М. Боровська, В. А. Северілов, С. П. Бадьора, І. С. Колесник. — Вінниця: Універсум-Вінниця, 2006. — 145 с.
7. Боровська Т. М. Оптимізація розподілу обмеженого ресурсу у виробничій системі на базі агрегування виробничих функцій / Т. М. Боровська, І. С. Колесник, В. А. Северiлов // Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія — 2005. — № 1 — С. 12—18.

Downloads

Abstract views: 141

Published

2010-11-12

How to Cite

[1]
T. M. Borovska, I. S. Kolesnyk, and V. A. Severilov, “Modeling of enterprise development «on the background» of enterprises and consumers of market segment”, Вісник ВПІ, no. 1, pp. 21–27, Nov. 2010.

Issue

Section

Economics, management and ecology

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.