Method of assessment and improving the quality of practical training of students on technology of mastering working profession

Authors

  • O. B. Mokin Vinnytsia National Technical University
  • O. M. Kosaruk Vinnytsia National Technical University
  • O. V. Slobodianiuk Vinnytsia National Technical University
  • V. M. Mizernyi Vinnytsia National Technical University
  • B. I. Mokin Vinnytsia National Technical University

Keywords:

якість, практична підготовка, робітнича професія, математична модель, нечітка база знань

Abstract

This paper deals with the method of assessment and improving the quality of practical training of students created with the use of the mathematic model in the kind of fuzzy knowledge base, synthesized by the authors in two previous papers for the prognostication of qualification level, received by each student in the result of the mastering working profession to pre-dict the level of skill that every student will receive as a result of the development of working profession.

Author Biographies

O. B. Mokin, Vinnytsia National Technical University

Dr. Sc. (Eng.), Professor, Head of the Chair of Renewable Energy and Transport Electrical Systems and Complexes

O. M. Kosaruk, Vinnytsia National Technical University

Post-Graduate Student of the Chair of Renewable Energy and Transport Electrical Sys-tems and Complexes and the Chair of Training and Production Integration

O. V. Slobodianiuk, Vinnytsia National Technical University

Cand. Sc.(Educ.), Senior Lecturer of the Chair of Computer ecological and economic monitoring and engineering graphics

V. M. Mizernyi, Vinnytsia National Technical University

Cand. Sc. (Eng.), Assistant Professor, Professor of the Chair of Training and Production Integration

B. I. Mokin, Vinnytsia National Technical University

Academician of National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Dr. Sc. (Eng.), Pro-fessor, Professor of the Chair of Renewable Energy and Transport Electrical Systems and Complexes

References

1. Математична модель прогнозу рівня кваліфікації, яку отримає кожний студент в результаті освоєння робітничої
професії (Частина 1 : формалізація, структуризація і параметризація задачі) / О. Б. Мокін, О. М. Мензул, В. М. Мізерний,
Б. І. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2012. — № 5. — С. 125—129.
2. Математична модель прогнозу рівня кваліфікації, яку отримає кожний студент в результаті освоєння робітничої
професії (Частина 2 : побудова нечіткої бази знань та її алгоритмізація) / О. Б. Мокін, О. М. Мензул, В. М. Мізерний,
Б. І. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2012. — № 6. — С. 152—156.
3. Мокін Б. Інтеграція навчання з виробництвом як один із визначальних факторів підготовки фахівців за критерієм
якості / Борис Мокін, Віктор Мізерний, Олена Мензул // Щомісячний науково-педагогічний журнал «Молодь і ринок».
— 2011. — № 11. — С. 5—8.
4. Заде Л. А. Понятие лингвистической переменной и ее применение к принятию приближенных решений / Л. А. За-
де. — М. : Мир, 1976. — 167 с.
5. Митюшкин Ю. И. Soft Computing : идентификация закономерностей нечеткими базами знаний / Ю. И. Митюшкин,
Б. И. Мокин, А. П. Ротштейн. Виннца : УНІВЕРСУМ-Вінниця. — 2002. — 145 с.
6. Штовба С. Д. Проектирование нечетких систем средствами MATLAB / С. Д. Штовба. — М. : Гарячая линия-
Телеком, 2007. — 288 с.
7. Бендат Дж. Измерение и анализ случайных процессов / Дж. Бендат, А. Пирсол. — М. : Мир, 1971. — 408 с.
8. Гурский Е. И. Сборник задач по теории вероятностей и математической статистике / Е. И. Гурский. — Минск :
Вышэйшая школа, 1975. — 272 с.

Downloads

Abstract views: 295

Published

2015-03-24

How to Cite

[1]
O. B. Mokin, O. M. Kosaruk, O. V. Slobodianiuk, V. M. Mizernyi, and B. I. Mokin, “Method of assessment and improving the quality of practical training of students on technology of mastering working profession”, Вісник ВПІ, no. 1, pp. 177–186, Mar. 2015.

Issue

Section

Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.

Most read articles by the same author(s)

<< < 8 9 10 11 12 13 14 15 > >>