Modeling of enterprise development «on the background» of enterprises and consumers of market segment
Keywords:
model, interface, risk evaluation, optimum controlAbstract
The model of the system «producers–products–consumers» is elaborated which simulates the conduct of every element taking into account the casual factors of conduct of every element of the system. For the selected element the search of optimum strategies of management at fixed strategies of other elements is organized. Models of elements conduct, tools of computational experiments control are developed. While modeling results, explaining, in particular, the necessity of different strategies for developing and saturated markets, are obtained.References
1. Аакер Д. А. Бизнес-стратегия: от изучения рыночной среды до выработки беспроигрышных решений / Д. А. Аакер. — М.: Эксмо, 2007. — 464 с. — ISBN 978-5-699-22614-6.
2. Нэгл Т. Т. Стратегия и тактика ценообразования. Руководство для принятия решений приносящих прибыль / Т. Т. Нэгл, Р. К. Холден. — М.: Питер, 2001. — 375 с. — ISBN 5-318-00029-0.
3. Райс Э., Маркетинговые войны / Э. Райс, Дж. Траут. — Санкт-Петербург: Питер, 2000. — 256 с. — ISBN 5-272-00100-1.
4. Форрестер Дж. Основы кибернетики предприятия (пер. с англ.) / Дж. Форрестер. — М.: Прогресс, 1971. — 340 с.
5. Боровська Т. М. Оптимізація розподілу обмеженого ресурсу у виробничій системі на базі агрегування виробничих функцій / Т. М. Боровська, І. С. Колесник, В. А. Северiлов // Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія. — 2005. — № 1. — С. 12—18.
6. Боровська Т. М. Моделювання та оптимізація у менеджменті. Навчальний посібник / Т. М. Боровська, В. А. Северілов, С. П. Бадьора, І. С. Колесник. — Вінниця: Універсум-Вінниця, 2006. — 145 с.
7. Боровська Т. М. Оптимізація розподілу обмеженого ресурсу у виробничій системі на базі агрегування виробничих функцій / Т. М. Боровська, І. С. Колесник, В. А. Северiлов // Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія — 2005. — № 1 — С. 12—18.
2. Нэгл Т. Т. Стратегия и тактика ценообразования. Руководство для принятия решений приносящих прибыль / Т. Т. Нэгл, Р. К. Холден. — М.: Питер, 2001. — 375 с. — ISBN 5-318-00029-0.
3. Райс Э., Маркетинговые войны / Э. Райс, Дж. Траут. — Санкт-Петербург: Питер, 2000. — 256 с. — ISBN 5-272-00100-1.
4. Форрестер Дж. Основы кибернетики предприятия (пер. с англ.) / Дж. Форрестер. — М.: Прогресс, 1971. — 340 с.
5. Боровська Т. М. Оптимізація розподілу обмеженого ресурсу у виробничій системі на базі агрегування виробничих функцій / Т. М. Боровська, І. С. Колесник, В. А. Северiлов // Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія. — 2005. — № 1. — С. 12—18.
6. Боровська Т. М. Моделювання та оптимізація у менеджменті. Навчальний посібник / Т. М. Боровська, В. А. Северілов, С. П. Бадьора, І. С. Колесник. — Вінниця: Універсум-Вінниця, 2006. — 145 с.
7. Боровська Т. М. Оптимізація розподілу обмеженого ресурсу у виробничій системі на базі агрегування виробничих функцій / Т. М. Боровська, І. С. Колесник, В. А. Северiлов // Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія — 2005. — № 1 — С. 12—18.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 60
Abstract views: 141
Published
2010-11-12
How to Cite
[1]
T. M. Borovska, I. S. Kolesnyk, and V. A. Severilov, “Modeling of enterprise development «on the background» of enterprises and consumers of market segment”, Вісник ВПІ, no. 1, pp. 21–27, Nov. 2010.
Issue
Section
Economics, management and ecology
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).