MASTERING WORKING PROFESSIONS BY UNIVERSITY STUDENTS AS ONE OF THEVARIANTS FOR REALIZATION OF DUAL EDUCATION IDEOLOGY
Keywords:
dual education, engineering training, working profession, integrated curricula, working trimesterAbstract
There has been presented the ideology of improvement the quality of engineering education by simultaneous mastering working professions which correlate with the engineering ones, there have been presented the results of the realization of this ideology in Vinnytsia National Technical University with further demonstration that this ideology is one of the variants of dual education ideology.
References
2. Мокин Б. И. Итоги восьмилетнего эксперимента по внедрению трехуровневой системы обучения «бакалавр, ин-женер, магистр» в ВГТУ / Б. И. Мокин // Вестник международной академии наук высшей школы. — 1999. — № 3 (9). — С. 80—92.
3. Мокін Б. Інтеграція навчання з виробництвом як один із визначальних факторів підготовки фахівців за критерієм якості / Борис Мокін, Віктор Мізерний, Олена Мензул // Щомісячний науково-педагогічний журнал «Молодь і ринок». — 2011. — № 11. — С. 5—8.
4. Мокін Б. І. Приклад побудови освітньої і наукової стратегій розвитку технічного університету в контексті євро-пейської інтеграції України : інтеграція освіти і науки / Б. І. Мокін // Педагогіка і психологія : наук.-теорет. та інформ. журн. — 2015. — № 4. — С. 30—37.
5. Сиверин Ю. В. Теоретичні основи та принципи побудови інтегрованих навчальних планів у системі ступеневої професійної освіти [Електронний ресурс] / Ю. В. Сиверин // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми. — 2014. — Вип. 38. — С. 128—132. —
Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2014_38_28.
6. Математична модель прогнозу рівня кваліфікації, яку отримає кожний студент в результаті освоєння робітничої професії (Частина 1 : формалізація, структуризація і параметризація задачі) / О. Б. Мокін, О. М. Мензул, В. М. Мізерний, Б. І. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2012. — № 5. — С. 125—129.
7. Математична модель прогнозу рівня кваліфікації, яку отримає кожний студент в результаті освоєння робітничої професії (Частина 2: побудова нечіткої бази знань та її алгоритмізація) / О. Б. Мокін, О. М. Мензул, В. М. Мізерний,
Б. І. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2012. — № 6. — С. 152—156.
8. Методика оцінювання і підвищення якості практичної підготовки студентів за технологією освоєння робітничої професії / О. Б Мокін, О. М. Косарук, О. В. Слободянюк, В. М. Мізерний, Б. І. Мокін // Вісник Вінницького політехніч-ного інституту. — 2015. — № 1. — С. 177—186.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 80
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).