RATIONALE METHODOLOGY FOR DETERMINING PRODUCT LIFE CYCLE
Keywords:
product life cycle, market, net profit, cost, demand, volume, priceAbstract
There has been considered the methodology of determining the product life cycle based on economic indicators such as income, expenses and profits, generalized stages depending on the duration of process of the serial production, making classification and share costs and pricing. There has been substantiated the application of statistical method of moving average for determining the product life cycle.
References
І. Б. Скворцов, Х. Я. Яремик // Інвестиції: практика та досвід. — 2011. — № 17. — С. 6—9.
2. Типы товаров. Жизненный цикл товара [Электронный ресурс] // EREPORT.RU Мировая экономика. — Режим доступа : http://www.ereport.ru/articles/market/mktng02.htm .
3. Зяйлик М. Ф. Євромаркетинг : навч. посібник / М. Ф. Зяйлик, Л. Б. Зяйлик. — К. : Кондор, 2009. — 226 с.
4. Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент / Р. А. Фатхутдинов. — М. : Издательско-книготорговый центр «Маркетинг», 2002. — 892 с.
5. Методы и модели анализа временных рядов: методические указания к лабораторным работам / Сост. С. И. Татаренко. — Тамбов : изд-во Тамб. гос. техн. ун-та, 2008. — 32 с.
6. Набок І. І. Механізм ціноутворення на інноваційну продукцію машинобудівного виробництва з урахуванням її життєвого циклу / І. І. Набок // Держава та регіони. — 2008. — № 2. — С. 160—163. — (Економіка та підприємництво).
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 1841
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).