OPTIMIZATION OF MOVEMENT OF A HYBRID CAR WITH INTERNAL COMBUSTION ENGINE AND MOTOR DRIVE SYSTEM WORKING SIMULTANEOUSLY ON A COMMON SHAFT
Keywords:
hybrid car, internal combustion engine, direct current motor drive system, simultaneous work on common shaft, optimization of ascending movementAbstract
There has been solved the problem of optimization of ascending movement of a vehicle with a combo drive from the internal combustion engine and direct current electric motor provided that tractive effort is created by both engines working simultaneously on a common shaft.
References
1. Декомпозиція задачі оптимізації руху транспортного засобу з комбінованим приводом [Електронний ресурс] /
[О. Б. Мокін, Б. І. Мокін, В. А. Лобатюк, О. П. Кубрак] // Наукові праці Вінницького національного технічного універси-тету. — 2015. — № 3. — С. 1—9. — Режим доступу : http://praci.vntu.edu.ua/ .
2. Оптимізація руху гібридного автомобіля з непрацюючою системою електропривода [Електронний ресурс] /
[О. Б. Мокін, Б. І. Мокін, В. А. Лобатюк, О. П. Кубрак] // Наукові праці Вінницького національного технічного універси-тету. — 2015. — № 4. — С. 1—6. — Режим доступу : http://praci.vntu.edu.ua/ .
3. Мокін О. Б. Оптимізація руху гібридного автомобіля з непрацюючим двигуном внутрішнього згоряння / О. Б. Мо-кін, Б. І. Мокін, В. А. Лобатюк // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2015. — № 5. — С. 69—77.
4. Мокін Б. І. Математична модель кривої намагнічування електричного двигуна постійного струму з послідовним збудженням для задач оптимізації / Б. І. Мокін, О. Б. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2004. — № 1. — С. 45—47.
5. Петров Ю. П. Вариационные методы теории оптимального управления / Ю. П. Петров // М.-Ленинград : Энергия, 1965. — 220 с.
6. Мокін Б. І. Теорія автоматичного керування, методологія та практика оптимізації / Б. І. Мокін, О. Б. Мокін // Він-ниця : ВНТУ, 2013. — 210 с.
[О. Б. Мокін, Б. І. Мокін, В. А. Лобатюк, О. П. Кубрак] // Наукові праці Вінницького національного технічного універси-тету. — 2015. — № 3. — С. 1—9. — Режим доступу : http://praci.vntu.edu.ua/ .
2. Оптимізація руху гібридного автомобіля з непрацюючою системою електропривода [Електронний ресурс] /
[О. Б. Мокін, Б. І. Мокін, В. А. Лобатюк, О. П. Кубрак] // Наукові праці Вінницького національного технічного універси-тету. — 2015. — № 4. — С. 1—6. — Режим доступу : http://praci.vntu.edu.ua/ .
3. Мокін О. Б. Оптимізація руху гібридного автомобіля з непрацюючим двигуном внутрішнього згоряння / О. Б. Мо-кін, Б. І. Мокін, В. А. Лобатюк // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2015. — № 5. — С. 69—77.
4. Мокін Б. І. Математична модель кривої намагнічування електричного двигуна постійного струму з послідовним збудженням для задач оптимізації / Б. І. Мокін, О. Б. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2004. — № 1. — С. 45—47.
5. Петров Ю. П. Вариационные методы теории оптимального управления / Ю. П. Петров // М.-Ленинград : Энергия, 1965. — 220 с.
6. Мокін Б. І. Теорія автоматичного керування, методологія та практика оптимізації / Б. І. Мокін, О. Б. Мокін // Він-ниця : ВНТУ, 2013. — 210 с.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 41
Abstract views: 359
Published
2016-05-13
How to Cite
[1]
O. B. Mokin, B. I. Mokin, and V. A. Lobatiuk, “OPTIMIZATION OF MOVEMENT OF A HYBRID CAR WITH INTERNAL COMBUSTION ENGINE AND MOTOR DRIVE SYSTEM WORKING SIMULTANEOUSLY ON A COMMON SHAFT”, Вісник ВПІ, no. 2, pp. 33–38, May 2016.
Issue
Section
Energy generation and electrical engineering
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).