OPTIMIZATION OF VOLTAGE CONTROL MODE IN THE TRACTION NETWORK OF DIRECT CURRENT WITH AMPLIFYING POINTS

Authors

  • V. H. Sychenko V. Lazarian Dnipropetrovsk National University of Railway Transport
  • D. O. Bosyi V. Lazarian Dnipropetrovsk National University of Railway Transport
  • Ye. M. Kosariev V. Lazarian Dnipropetrovsk National University of Railway Transport

Keywords:

traction power supply system, amplifying point, high-speed traffic

Abstract

The development and implementation of high-speed traffic requires changing the ideology of the calculations and selection the equipment of power supply system. To minimize expenses on modernization of existing electrified lines, it was proposed the methodology of modernization of electric traction system, which provides the transition to the new schematic decisions. It is demonstrated that the distributed power supply system with the use of points allows to optimize the amplification mode of the voltage in the traction network and realize the high-speed traffic modes while reducing energy losses.

Author Biographies

V. H. Sychenko, V. Lazarian Dnipropetrovsk National University of Railway Transport

Dr. Sc. (Eng.), Professor, Head of the Chair of Traction Power Supply

D. O. Bosyi, V. Lazarian Dnipropetrovsk National University of Railway Transport

Cand. Sc. (Eng.), Assistant Professor the Chair of Traction Power Supply

Ye. M. Kosariev, V. Lazarian Dnipropetrovsk National University of Railway Transport

Post-Graduate Student of the Chair of Traction Power Supply

References

1. Сиченко В. Г. Показники якості електроживлення у тягових мережах постійного струму [Текст] / В. Г. Сиченко // Праці Ін-ту електродинаміки НАН України. Спец. випуск. — 2011. — Ч. 2. — С. 5—13.
2. Аржанников Б. А. Автоматическое регулирование напряжения в системе электроснабжения постоянного тока 3,0 кВ /
Б. А. Аржанников, Л. А. Фролов. — Екатеринбург, 2009. — 48 с.
3. Аржанников Б. А. Система управляемого электроснабжения электрифицированных железных дорог постоянного тока : моногр. / Борис Алексеевич Аржанников. — Екатеринбург : УрГУПС, 2010. — 176 с.
4. Марикин А. Н. Стабилизация напряжения на токоприемниках подвижного состава электрифицированных железных дорог постоянного тока : автореф. дис. на соиск. уч. степени д-ра техн. наук: 05.22.07 Подвижной состав железных дорог, тяга поездов и электрификация / Александр Николаевич Марикин. — ПГУПС СП., 2008. — 36 с.
5. Марквардт К. Г. Электроснабжение электрифицированных железных дорог : моногр. / Константин Густавович Марквардт. — М. : Транспорт, 1982. — 528 с.
6. Сиченко В. Г. Якість електричної енергії у тягових мережах електрифікованих залізниць / В. Г. Сиченко, Ю. Л Саєнко, Д. О Босий. — Дніпропетровськ. : «Стандарт-Сервіс», 2015. — 344 с.
7. Электрификация, инновационные технологии, скоростное и высокоскоростное движение на железнодорожном транспорте : матер. Шестого Международного симпозиума 25—28 октября 2011 г. — Санкт-Петербург : ПГУПС, 2013. — С. 337—349
8. Марский В. Е. Подготовка тягового электроснабжения для организации скоростного движения на линии Санкт-Петербург–Москва. [Текст] / В. Е. Марский // Токосъем и тяговое электроснабжение при высокоскоростном движении на постоянном токе : cб. научн. тр. ОАО ВНИИЖТ. — 2010. С. 38—45.
9. Босий, Д. О. Методика розрахунку миттєвих схем системи тягового електропостачання для споживання постійної потужності [Текст] / Д. О. Босий // Електрифікація транспорту. — 2014. — № 8. — С. 15—25.
10. Сиченко В. Г. Інтеграція сонячних електростанцій у систему тягового електропостачання постійного струму. [Текст] / В. Г. Сиченко // Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». — 2015. — № 12 (1121). — С. 364—368.

Downloads

Abstract views: 147

Published

2016-02-01

How to Cite

[1]
V. H. Sychenko, D. O. Bosyi, and Y. M. Kosariev, “OPTIMIZATION OF VOLTAGE CONTROL MODE IN THE TRACTION NETWORK OF DIRECT CURRENT WITH AMPLIFYING POINTS”, Вісник ВПІ, no. 6, pp. 95–103, Feb. 2016.

Issue

Section

Energy generation and electrical engineering

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.