КІЛЬКІСНА ОЦІНКА СТІЙКОСТІ СИСТЕМИ ТЯГОВОГО ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ ПОСТІЙНОГО СТРУМУ ЗА НАПРУГОЮ
Ключові слова:
швидкісний рух, система тягового електропостачання, режим напруги, пункт підсилення, стійкість за напругоюАнотація
Розвиток і впровадження швидкісного руху вимагає зміни підходів до модернізації системи тягового електропостачання, оскільки застосовувана система тягового електропостачання постійного струму не завжди може забезпечити передачу електроенергії необхідної потужності і якості. До обмежень, що виникають, відносяться зниження напруги на струмоприймачах електровоза нижче допустимого для нормальної експлуатації значення і нагрів проводів контактної мережі, що зумовлює втрату їх механічної міцності. Процес електроспоживання в тяговій мережі відбувається під впливом різнорідних збурень: зміни режимів роботи електрорухомого складу в залежності від особливостей графіка руху поїздів, профілю колії і наявних обмежень, короткочасних відривів струмоприймачів і різного роду перехідних процесів, тому режим напруги в тяговій мережі під впливом цих збурень має нестаціонарний коливальний характер з різкими змінами напруги, які можуть призвести до зниження стійкості взаємодії системи тягового електропостачання та електрорухомого складу. За наявності таких важкоконтрольованих факторів система може виходити на межу стійкості з різними значеннями параметрів, що впливають. Для оцінки запасу стійкості в вузлах навантаження енергосистем використовуються коефіцієнти запасу за напругою, так як напруга на шинах є основним контрольованим параметром для живлячих розподільних підстанцій. Саме такий підхід, із застосуванням практичних критеріїв стійкості за напругою, і був застосований в цій роботі. Результати розрахунків критеріїв стійкості за напругою при функціонуванні системи тягового електропостачання на реальній ділянці електрифікованої залізниці дозволили встановити статичну нестійкість за напругою в окремих перетинах тягової мережі. Звідси випливає, що існуючі схеми живлення не дозволяють витримувати необхідний режим напруги в тяговій мережі і забезпечувати необхідну стійкість за напругою при швидкісному русі, що зумовлює необхідність переходу до нових схемним рішень систем тягового електропостачання.
Посилання
Г. Г. Марквардт, Применение теории вероятностей и вычислительной техники в системе энергоснабжения. Москва: Транспорт, 1972.
Р. И. Мирошниченко, Режимы работы электрифицированных участков. Москва: Транспорт, 1982.
Б. А. Аржанников, и Ю. В. Ткачев, Методика получения зависимости потери эл. эн. в тяг. сети от среднего напряжения на токоприемнике электровоза при заданном времени хода поезда по участку. Свердловск: Уральский электромех. ин-т инж. ж.д. трансп, 1986.
Правила технічної експлуатації залізниць. Київ, 1997.
С. И. Осипов, Рациональные режимы вождения поездов и испытания локомотивов. Москва: Транспорт, 1984.
Б. А. Аржанников, Система управляемого электроснабжения электрифицированных железных дорог постоянного тока. Екатеринбург, Россия: УрГУПС, 2010.
Д. Г. Дерев’янко, «Особливості оцінки запасу стійкості локальних систем з різнорідними джерелами генерації,» Енергетика економіка, технології, екологія. Спецвипуск, Матеріали аспірантських читань пам’яті А.В. Праховника, с. 15-19, 2013.
О. В. Кириленко, В. В. Павловський, Л. М. Лук’яненко, та Є. В. Зорін, «Аналіз стійкості енергетичних систем за напругою,» Технічна електродинаміка, № 3 с. 59-66, 2010.
Стійкість енергосистем. Керівні вказівки: СОУ-Н МЕВ 40.1 – 00100227 – 68: 2012. Київ, Україна: ГРІФРЕ: Міненерговугілля України, 2012, 35 с.
В. М. Авраменко, П. О. Черненко, та Н. Т. Юнєєва, «Оцінювання поточного запасу статичної стійкості енергосистеми з використанням оперативного прогнозу вузлових навантажень,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 1, с. 90-93, 2013.
В. Г. Сыченко, А. А. Матусевич, А. В. Рогоза, М. Е. Павличенко, И. Л. Васильев, и Н. Н. Пулин «Повышение энергетической эффективности в эволюционирующих системах электроснабжения» Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», № 27 (1249), с. 182-186, 2017.
Э. В. Тер-Оганов, и А. А. Пышкин, Электроснабжение железных дорог. Екатеринбург, Россия : УрГУПС, 2014.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 157
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).