Optimization of movement of empty electric vehicle on a straight-line horizontal path
Keywords:
optimization, mathematical model, electric vehicle, empty, consumption.Abstract
There had been shown results of solving an optimization problem of the empty electric vehicle on a straight-line segment of road lying on a horizontal plane. There had been also shown significant difference of optimal law for the current anchor chains of the electric drive of travelling empty electric vehicles from the optimal law for electric current anchor chains in the case of a full load of the electric vehicle.References
1. Мокін О. Б. Особливості моделювання руху електричних транспортних засобів з врахуванням залежності наван-таження від рельєфу місцевості [Електронний ресурс] / О. Б. Мокін, Б. І. Мокін // Наукові праці ВНТУ. — 2010. — № 1. — Режим доступу до журн. : http://www.nbuv.gov.ua/e%2Djournals/VNTU/2010-1/uk/10mbidot_uk.pdf.
2. Мокін О. Б. Відносні моделі руху електричного транспортного засобу по горизонтальному прямолінійному відрізку колії / О. Б. Мокін, Б. І. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2010. — № 2. — С. 20—24.
3. Мокін Б. І., Мокін О. Б. Ідентифікація параметрів моделей та оптимізація режимів системи електропривода трамвая з тяговими електродвигунами постійного струму : моногр. — Вінниця : УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2008. — 92 с.
4. Мокін О. Б. Математичні моделі в задачі оптимізації електропривода трамвая в номінальному режимі та в режимі перевантаження за критерієм мінімуму витрат електроенергії / О. Б. Мокін, Б. І. Мокін // Проблеми енерго-ресурсозбереження в електротехнічних системах. Наука, освіта і практика : матеріали міжнародної науково-технічної конференції (м. Кременчук) // Вісник Кременчуцького державного політехнічного університету імені Михайла Остро-градського. — Кременчук : КДПУ, 2010. — Випуск 3/2010 (62). — С. 193—196.
2. Мокін О. Б. Відносні моделі руху електричного транспортного засобу по горизонтальному прямолінійному відрізку колії / О. Б. Мокін, Б. І. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2010. — № 2. — С. 20—24.
3. Мокін Б. І., Мокін О. Б. Ідентифікація параметрів моделей та оптимізація режимів системи електропривода трамвая з тяговими електродвигунами постійного струму : моногр. — Вінниця : УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2008. — 92 с.
4. Мокін О. Б. Математичні моделі в задачі оптимізації електропривода трамвая в номінальному режимі та в режимі перевантаження за критерієм мінімуму витрат електроенергії / О. Б. Мокін, Б. І. Мокін // Проблеми енерго-ресурсозбереження в електротехнічних системах. Наука, освіта і практика : матеріали міжнародної науково-технічної конференції (м. Кременчук) // Вісник Кременчуцького державного політехнічного університету імені Михайла Остро-градського. — Кременчук : КДПУ, 2010. — Випуск 3/2010 (62). — С. 193—196.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 41
Abstract views: 282
Published
2010-11-12
How to Cite
[1]
O. B. Mokin and B. I. Mokin, “Optimization of movement of empty electric vehicle on a straight-line horizontal path”, Вісник ВПІ, no. 3, pp. 28–33, Nov. 2010.
Issue
Section
Energy generation and electrical engineering
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).