Optimization of electric car motion on a horizontal rectilinear section of road by the criterion of mini-mum energy rechargeable battery

Authors

  • O. B. Mokin Vinnytsia National Technical University
  • B. I. Mokin Vinnytsia National Technical University
  • O. D. Foliushniak Vinnytsia National Technical University
  • V. A. Lobatiuk Vinnytsia National Technical University

Abstract

Optimization of motion of the unloaded electric car is carried out with the hauling electric motor of direct-current of successive excitation on the horizontal rectilinear segment of road on the criterion of minimum of expenses of energy of storage battery. Mathematical model is built for a current in a chain: a storage battery is a puttee of anchor of hauling electric engine of direct-current series-wound, realization of that allows to minimize the expenses of energy of storage battery during motion on any law changes speed electric vehicle

Author Biographies

O. B. Mokin, Vinnytsia National Technical University

завідувач кафедри відновлювальної енергетики та транспортних електричних систем і комплексів

B. I. Mokin, Vinnytsia National Technical University

професор, кафедра відновлювальної енергетики та транспортних електричних систем і комплексів

O. D. Foliushniak, Vinnytsia National Technical University

аспірантка, кафедра відновлювальної енергетики та транспортних електричних систем і комплексів

V. A. Lobatiuk, Vinnytsia National Technical University

студент Інституту електроенергетики та електромеханіки

References

1. Оптимізація руху завантаженого електромобіля з тяговим електродвигуном постійного струму послідовного збу-
дження по горизонтальному прямолінійному відрізку дороги / О. Б. Мокін, О. Д. Фолюшняк, Б. І. Мокін, В. А. Лобатюк
// Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2013. — № 1. — С. 56—60. — ISSN 1997-9266.
2. Мокін О. Б. Відносні моделі руху електричного транспортного засобу по горизонтальному прямолінійному відріз-
ку колії / О. Б. Мокін, Б. І. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2010. — № 2. — С. 20—24.
— ISSN 1997-9266.
3. Мокін О. Б. Оптимізація руху електромобіля по горизонтальному прямолінійному відрізку дороги за критерієм
мінімум витрат енергії акумуляторної батареї / О. Б. Мокін, Б. І. Мокін, О. Д. Фолюшняк // Вісник Вінницького політех-
нічного інституту. — 2011. — № 2. — С. 96—100. — ISSN 1997-9266.
4. Павловський М. А. Теоретична механіка / М. А. Павловський. — К. : Техніка, 2002. — 512 с.
5. Андреев В. П. Основы электропривода / В. П. Андреев, Ю. А. Сабинин. — М. — Л. : Госэнергоиздат, 1963. — 772 с.
6. Мокін Б. І. Ідентифікація параметрів моделей та оптимізація режимів системи електропривода трамвая з тяговими
електродвигунами постійного струму : моногр. / Б. І. Мокін, О. Б. Мокін. — Вінниця : УНІВЕРСУМ-Вінниця. — 2008.
— 92 с. — ISBN 978-966-641-241-9.
7. Мокін О. Б. Метод параметричної ідентифікації моделі оптимального струму електромобіля / О. Б. Мокін, Б. І. Мокін,
О. Д. Фолюшняк // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2011. — № 3. — С. 89—92. — ISSN 1997-9266.

Downloads

Abstract views: 335

How to Cite

[1]
O. B. Mokin, B. I. Mokin, O. D. Foliushniak, and V. A. Lobatiuk, “Optimization of electric car motion on a horizontal rectilinear section of road by the criterion of mini-mum energy rechargeable battery”, Вісник ВПІ, no. 2, pp. 48–51, Apr. 2013.

Issue

Section

Energy generation and electrical engineering

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.

Most read articles by the same author(s)

<< < 7 8 9 10 11 12 13 14 > >>