Reasons of low level of the use of SCM at the study of higher mathematics

Authors

  • V. M. Mykhalevych Vinnitsa National Technical University
  • M. V. Chukhno Vinnitsa National Technical University

Abstract

It says that the problem is "spoofing learning the basics of mathematics to teaching basics of the system of computer mathematics SCM" is the main way to find examples of successful use of powerful intellectual capacities of modern SCM learning higher mathematics students nonmathematical specialties. It is noted that the search for effective ways of solution of this problem is complicated by a number of negative trends, such as: reducing rates of Mathematics, deterioration of mathematical knowledge students, decrease of interest to students of higher mathematics. Definitely a promising direction specified search that is to build from SCM educational test systems, including fitness equipment for automated playback incremental progress solving typical problems of higher mathematics.

Author Biographies

V. M. Mykhalevych, Vinnitsa National Technical University

Chair Department of Mathematics,

M. V. Chukhno, Vinnitsa National Technical University

graduate student, Department of Mathematics,

References

1. Ковтонюк Г. М. До питання професійної підготовки вчителя математики за допомогою новітніх інформаційних
технологій [Електронний ресурс] / Г. М. Ковтонюк // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання
у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. — 2009. — Вип. 21. — Режим доступу до журналу :
http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Sitimn/.
2. Триус Ю. В. Проблеми і перспективи і вищої математичної освіти / Ю. В. Триус, М. Л. Бакланова // Дидактика ма-
тематики: проблеми і дослідження. — 2005. — Вип. 23. — С. 16—26.
3. Триус Ю. В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математичних дисциплін у ВНЗ : проблеми,
стан і перспективи / Ю. В. Триус // Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. — 2005. — Вип. 16. — С. 3—15.
4. Триус Ю. В. Інноваційні інформаційні технології у навчанні математичних дисциплін / Ю. В. Триус // Вісник На-
ціонального університету «Львівська політехніка». — 2012. — № 731. — С. 76—81.
5. Дьяконов, В. П. Mathematica 4 с пакетами расширений / В. П. Дьяконов. — М. : Нолидж, 2000. — 605 c.
6. Петрова В. Т. О многоуровневом обучении высшей математике в современных университетах / В. Т. Петрова //
Вестник МГОУ. — 2012. — № 4. — С. 82—86.
7. Михалевич В. М. Розвиток системи Мaple у навчанні вищої математики [Електронний ресурс] / В. М. Михалевич,
Я. В. Крупський // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2011. — Т. 21. — № 1. — Режим доступу до журналу :
http://journal.iitta.gov.ua.

Downloads

Abstract views: 167

How to Cite

[1]
V. M. Mykhalevych and M. V. Chukhno, “Reasons of low level of the use of SCM at the study of higher mathematics”, Вісник ВПІ, no. 5, pp. 125–128, Oct. 2013.

Issue

Section

Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.