ПІДХІД ДО ВИЗНАЧЕННЯ СЕРЕДНІХ ЗАТРИМОК ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ПРИ ВИЇЗДІ З ПРИЛЕГЛИХ ТЕРИТОРІЙ НА МАГІСТРАЛІ

Автор(и)

  • Є. В. Любий Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • О. М. Бєлецька Харківський національний автомобільно-дорожній університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2022-164-5-92-95

Ключові слова:

аналітичні моделі, виїзди з прилеглих територій, нерегульовані перехрестя, масового обслуговування, транспортні потоки, часові затримки транспортних засобів

Анотація

Проаналізовано та визначено основні відмінні риси методів визначення затримок транспортних засобів на нерегульованих перехрестях з нерівнозначними напрямками, які за принципами організації та регулювання дорожнього руху є доволі схожими з виїздами з прилеглих територій на магістральні вулиці та дороги великих і найбільших міст. Метою статті є розробка аналітичних моделей визначення часових затримок транспортних засобів при виїзді з прилеглих територій на магістральні вулиці та дороги. Об’єктом дослідження є взаємодія транспортних потоків, що рухаються міською магістральною мережею, та потоку транспортних засобів, які виїжджають з прилеглих до магістралей територій. В дослідженні запропоновано підхід до визначення затримок транспортних засобів при виїзді з прилеглих територій на магістральні вулиці та дороги, який базується на принципах системи масового обслуговування та враховує пріоритетність руху транспортних засобів на конкуруючих напрямках. Як основну інформаційну базу для використання запропонованого підходу щодо визначення часових затримок при виїзді з прилеглих територій необхідно мати дані про інтенсивність транспортного потоку конкуруючих напрямків і час, що витрачається автомобілем для виїзду з прилеглої території на магістраль, які можна встановити за рахунок проведення натурних спостережень на обраних об’єктах експериментальних досліджень. Розроблений підхід потребує в подальшому експериментальної перевірки шляхом порівняння емпіричних і теоретичних результатів розрахунку затримок транспортних засобів при виїзді з прилеглих територій на міську магістральну мережу, а також за рахунок проведення імітаційного експерименту на вибраних об’єктах.

Біографії авторів

Є. В. Любий, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент кафедри транспортних систем і логістики

О. М. Бєлецька, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

аспірантка кафедри транспортних систем і логістики

Посилання

K. Barvinska, and О. Hrutsyn, “Investigation of transport flow delay at unsignalized intersections with limited speed,” Transport Development, no. 1(6), рр. 80-91, 2020. https://doi.org/10.33082/td.2020.1-6.07 (українською мовою).

Є. В. Любий, і О. М. Бєлецька, «Експериментальні дослідження затримок транспортних засобів при виїзді з прилеглих територій,» Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті, № 1(16), с. 106-116, 2021. https://doi.org/10.36910/automash.v1i16.513 .

Є. В. Любий, О. В. Денисенко, і О. М. Бєлецька, «Сучасні підходи щодо визначення транспортних затримок на нерегульованих перехрестях,» Науково-прикладні аспекти автомобільної і транспортно-дорожньої галузей, матер. VI Міжнародної науково-технічної конференції, Луцьк, 26-27 червня 2020. Луцьк: ЛНТУ, 2020, с. 97-101.

П. Ф. Горбачов, Є. В. Любий, і О. М. Бєлецька, «Підхід щодо визначення затримок автомобілів на нерегульованих перехрестях з рівнозначними напрямками,» Інноваційні технології розвитку машинобудування та ефективного функціонування транспортних систем, матер. ІІ Всеукраїнської науково-технічної інтернет-конференції, Рівне, 9-11 листопада 2020. Рівне: НУВГП, 2020, с. 94-96.

B.W. Gnedenko, and D. König, Handbuch der Bedienungstheorie II: Formeln und andere Ergebnisse. Berlin, Boston: De Gruyter, Reprint 2022 ed. edition (December 31, 1984), 610 р. https://doi.org/10.1515/9783112614747 .

N. K. Jaiswal, Priority Queues. Academic Press, 1968, 240 p.

L. Kleinrock, Queueing systems 2: Computer applications, 1st edition. Wiley-Interscience, 1976, 576 p.

M. J. Pardo, and D. de la Fuente, “Optimizing a priority-discipline queueing model using fuzzy set theory,” Computers & Mathematics with Applications, no. 54(2), pp. 267-281, 2007. https://doi.org/10.1016/j.camwa.2007.01.019 .

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 107

Опубліковано

2022-10-28

Як цитувати

[1]
Є. В. Любий і О. М. Бєлецька, «ПІДХІД ДО ВИЗНАЧЕННЯ СЕРЕДНІХ ЗАТРИМОК ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ПРИ ВИЇЗДІ З ПРИЛЕГЛИХ ТЕРИТОРІЙ НА МАГІСТРАЛІ», Вісник ВПІ, вип. 5, с. 92–95, Жовт. 2022.

Номер

Розділ

Машинобудування і транспорт

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.