КІЛЬКІСНА ОЦІНКА СТІЙКОСТІ СИСТЕМИ ТЯГОВОГО ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ ПОСТІЙНОГО СТРУМУ ЗА НАПРУГОЮ

Автор(и)

  • В. Г. Сиченко Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна
  • А. В. Рогоза Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна
  • М. М. Пулін Регіональна філія «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця»

Ключові слова:

швидкісний рух, система тягового електропостачання, режим напруги, пункт підсилення, стійкість за напругою

Анотація

Розвиток і впровадження швидкісного руху вимагає зміни підходів до модернізації системи тягового електропостачання, оскільки застосовувана система тягового електропостачання постійного струму не завжди може забезпечити передачу електроенергії необхідної потужності і якості. До обмежень, що виникають, відносяться зниження напруги на струмоприймачах електровоза нижче допустимого для нормальної експлуатації значення і нагрів проводів контактної мережі, що зумовлює втрату їх механічної міцності. Процес електроспоживання в тяговій мережі відбувається під впливом різнорідних збурень: зміни режимів роботи електрорухомого складу в залежності від особливостей графіка руху поїздів, профілю колії і наявних обмежень, короткочасних відривів струмоприймачів і різного роду перехідних процесів, тому режим напруги в тяговій мережі під впливом цих збурень має нестаціонарний коливальний характер з різкими змінами напруги, які можуть призвести до зниження стійкості взаємодії системи тягового електропостачання та електрорухомого складу. За наявності таких важкоконтрольованих факторів система може виходити на межу стійкості з різними значеннями параметрів, що впливають. Для оцінки запасу стійкості в вузлах навантаження енергосистем використовуються коефіцієнти запасу за напругою, так як напруга на шинах є основним контрольованим параметром для живлячих розподільних підстанцій. Саме такий підхід, із застосуванням практичних критеріїв стійкості за напругою, і був застосований в цій роботі. Результати розрахунків критеріїв стійкості за напругою при функціонуванні системи тягового електропостачання на реальній ділянці електрифікованої залізниці дозволили встановити статичну нестійкість за напругою в окремих перетинах тягової мережі. Звідси випливає, що існуючі схеми живлення не дозволяють витримувати необхідний режим напруги в тяговій мережі і забезпечувати необхідну стійкість за напругою при швидкісному русі, що зумовлює необхідність переходу до нових схемним рішень систем тягового електропостачання.

Біографії авторів

В. Г. Сиченко, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри «Інтелектуальні системи електропостачання»

А. В. Рогоза, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

студентка факультету управління енергетичними процесами

М. М. Пулін, Регіональна філія «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця»

начальник служби електропостачання

Посилання

Г. Г. Марквардт, Применение теории вероятностей и вычислительной техники в системе энергоснабжения. Москва: Транспорт, 1972.

Р. И. Мирошниченко, Режимы работы электрифицированных участков. Москва: Транспорт, 1982.

Б. А. Аржанников, и Ю. В. Ткачев, Методика получения зависимости потери эл. эн. в тяг. сети от среднего напряжения на токоприемнике электровоза при заданном времени хода поезда по участку. Свердловск: Уральский электромех. ин-т инж. ж.д. трансп, 1986.

Правила технічної експлуатації залізниць. Київ, 1997.

С. И. Осипов, Рациональные режимы вождения поездов и испытания локомотивов. Москва: Транспорт, 1984.

Б. А. Аржанников, Система управляемого электроснабжения электрифицированных железных дорог постоянного тока. Екатеринбург, Россия: УрГУПС, 2010.

Д. Г. Дерев’янко, «Особливості оцінки запасу стійкості локальних систем з різнорідними джерелами генерації,» Енергетика економіка, технології, екологія. Спецвипуск, Матеріали аспірантських читань пам’яті А.В. Праховника, с. 15-19, 2013.

О. В. Кириленко, В. В. Павловський, Л. М. Лук’яненко, та Є. В. Зорін, «Аналіз стійкості енергетичних систем за напругою,» Технічна електродинаміка, № 3 с. 59-66, 2010.

Стійкість енергосистем. Керівні вказівки: СОУ-Н МЕВ 40.1 – 00100227 – 68: 2012. Київ, Україна: ГРІФРЕ: Міненерговугілля України, 2012, 35 с.

В. М. Авраменко, П. О. Черненко, та Н. Т. Юнєєва, «Оцінювання поточного запасу статичної стійкості енергосистеми з використанням оперативного прогнозу вузлових навантажень,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 1, с. 90-93, 2013.

В. Г. Сыченко, А. А. Матусевич, А. В. Рогоза, М. Е. Павличенко, И. Л. Васильев, и Н. Н. Пулин «Повышение энергетической эффективности в эволюционирующих системах электроснабжения» Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», № 27 (1249), с. 182-186, 2017.

Э. В. Тер-Оганов, и А. А. Пышкин, Электроснабжение железных дорог. Екатеринбург, Россия : УрГУПС, 2014.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 156

Опубліковано

2018-06-28

Як цитувати

[1]
В. Г. Сиченко, А. В. Рогоза, і М. М. Пулін, «КІЛЬКІСНА ОЦІНКА СТІЙКОСТІ СИСТЕМИ ТЯГОВОГО ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ ПОСТІЙНОГО СТРУМУ ЗА НАПРУГОЮ», Вісник ВПІ, вип. 3, с. 69–74, Черв. 2018.

Номер

Розділ

Енергетика та електротехніка

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.