International Model Integration of Education and Science in the Field of Economics

Authors

  • K. O. Koval Vinnytsia National Technical University
  • Ya. V. Ivanchuk Vinnytsia National Technical University

Keywords:

university, research, education, science, economics, integration, research university

Abstract

Three main types of integration of education, science and economics like American, Japanese and mixed have been considered in the paper. It is concluded that in the American type the research university plays a key role, in the Japanese the key role is played by the state, and in the mixed type, which is the most widespread in Central and Northern Europe, it is played by Techno park structures. Advantages and disadvantages of each type have been described in the article.

Author Biographies

K. O. Koval, Vinnytsia National Technical University

Cand. Sc. (Eng.), Assistant Professor, Head of the Chair of Training and Production Integration

Ya. V. Ivanchuk, Vinnytsia National Technical University

Cand. Sc. (Eng.), Assistant Professor of the Chair of Industrial Engineering

References

1. Євтух М. Методологічні засади трансформації вищої освіти України в контексті Болонського процесу [Текст] / М. Євтух // Освіта України. — 2006. — 14 листопада. — С. 6.
2. Лукичев Г. А. Интеграция и эффективность — цели реформ в высшем образовании стран Европы [Текст] / Г. А. Лукичев // Научный вестник Московского государственного технического университета гражданской авиации. — 2000. — № 26. — С. 13—18.
3. Модернізація вищої освіти України і Болонський процес : Матеріали до першої лекції [Текст] / уклад. М. Ф. Степко, Я. Я. Болюбаш, К. М. Левківський, Ю. В.Сухарніков ; відп. ред. М. Ф. Степко. — К., 2004. — 24 с.
4. Березюк О. С. Шляхи модернізації освітньої системи України [Текст] / за ред. О. С. Березюк, О. М. Власенко // Тенденції модернізації національних освітніх систем: збірник наукових праць — Житомир : вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. — 158 с.
5. Карпенко О. М. Высшее образование в странах мира: анализ данных образовательной статистики и глобальных рейтингов в сфере образования : монография [Текст] / О. М. Карпенко, М. Д. Бершадская. — М. : изд-во СГУ, 2009. — 244 с.
6. Неборский Е. В. Экономика образования США: университеты и капитализация : монография / Е. В. Неборский. — Саарбрюккен: Издательство «LAP Lambert Academic Publishing GmbH & Co. KG», 2012. — 76 с.
7. Crow M. Linking Scientific Research to Societal Outcomes [Text] / Crow M. // AAAS Science and Technology Policy Yearbook 2001. Washington (DC), 2001. P. 129—131.
8. Weerts D. State Governments and Research Universities: A Framework for a Renewed Partnership / D.Weerts. — NY., 2002.
9. Коваль К. О. Інноваційні методи навчання Стартап Школи «Sikorsky Challenge» міста Вінниці [Електронний ресурс] / Бісікало О. В., Квєтний Р. Н., Коваль К. О. // XLVI НТКП ВНТУ, факультет комп’ютерних систем та автоматики (Вінниця, 22–24 березня 2017 р.). — ВНТУ. — 2017. — 3 с.

Downloads

Abstract views: 132

Published

2017-08-31

How to Cite

[1]
K. O. Koval and Y. V. Ivanchuk, “International Model Integration of Education and Science in the Field of Economics”, Вісник ВПІ, no. 4, pp. 93–99, Aug. 2017.

Issue

Section

Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.

Most read articles by the same author(s)