EDUCATION OF FOREIGNERS IN UKRAINE: CURRENT STATE, PROBLEMS AND MARKETING SOLUTIONS

Authors

  • O. B. Lysak Kyiv National University of Trade and Economics

Keywords:

incoming academic mobility, education of foreigners, information, education funding, marketing in education, 7 Ps, marketing mix

Abstract

There has been given the review of issues on receiving education by foreigners in Ukraine and the qualitative and quantitative analysis of indicators of student learning in Ukraine has been conducted, namely by donor countries, language of training, specialties and financing of training. There have been introduced the main advantages of studying in Ukraine and the main difficulties faced by foreigners. The ways of improving international education image of Ukraine have been presented in the paper.

Author Biography

O. B. Lysak, Kyiv National University of Trade and Economics

Senior Lecturer of the Chair of Foreign European Languages

References

1. Закон України «Про вищу освіту» : станом від 01.07.2014 № 1556-VII [Електронний ресурс] // Вища освіта : інфо-рмаційно-аналітичний портал. — Режим доступу : http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu.
2. Інтернаціоналізація та мобільність [Електронний ресурс] : Імплементація Закону про вищу освіту // Педагогічна преса : освітній портал. — 2014. — Режим доступу : http://osvita.gov.ua/.
3. Здіорук С. Академічна мобільність як фактор інтеграції України у світовий науково-освітній простір [Електронний ресурс] / С. Здіорук, І. Богачевська // Аналітична записка. — 2013. — Режим доступу : http://www.niss.gov.ua/articles/1421/ .
4. Актуальні статистично-аналітичні показники надання освітніх послуг іноземцям [Електронний ресурс] / Український державний центр міжнародної освіти // Освіта для іноземців. — 2015. — Режим доступу : http://intered.com.ua .
5. Бочева Г. Іноземні студенти в Україні: освіта чи експлуатація? [Електронний ресурс] / Г. Бочева // Проект «Без кордонів» Центру «Соціальна Дія». — 2011. — Режим доступу: http://www.euroosvita.net/prog/print.php/prog/ print.php?id=1808 .
6. Ivy, J. A new higher education marketing mix: the 7Ps for MBA marketing / J. Ivy // International Journal of Educational Management. — 2008. — Vol. 22, No 4. — Pp. 288—299.
7. Kristian, Zadeh, Shahriyar Hossein. Marketing within higher education institutions — а case study of two private Thai universities / Kristian Starck, Shahriyar Hossein Zadeh // Mälardalen Universit. — 2003. — 62 P.

Downloads

Abstract views: 249

Published

2016-09-05

How to Cite

[1]
O. B. Lysak, “EDUCATION OF FOREIGNERS IN UKRAINE: CURRENT STATE, PROBLEMS AND MARKETING SOLUTIONS”, Вісник ВПІ, no. 4, pp. 102–107, Sep. 2016.

Issue

Section

Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.