Generalized mathematical models of blocks of the fifth level of hierarchy which complete the university synergetics system
Keywords:
structure of university, mathematic model, multicoupled synergetic systemAbstract
Generalized mathematical models of those constituents of the university synergetic system structure, which are taken on the fifth level of its hierarchy and are final for this system are constructed.References
1. Мокін Б. І. Структура синергетичної взаємодії викладачів і студентів університету на рівні кафедр і академічних груп / Б. І. Мокін, А. В. Писклярова, Ю. В. Мокіна // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2009. — № 4. — С. 102—109.
2. Мокін Б. І. Узагальнені математичні моделі та внутрішні структури факультетів і інститутів як блоків третього і четвертого рівнів ієрархії університетської синергетичної системи / Б. І. Мокін, А. В. Писклярова, Ю. В. Мокіна // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2009. — № 5. — С. 147—156.
2. Мокін Б. І. Узагальнені математичні моделі та внутрішні структури факультетів і інститутів як блоків третього і четвертого рівнів ієрархії університетської синергетичної системи / Б. І. Мокін, А. В. Писклярова, Ю. В. Мокіна // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2009. — № 5. — С. 147—156.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 53
Abstract views: 305
Published
2010-11-12
How to Cite
[1]
B. I. Mokin, A. V. Pyskliarova, and Y. V. Mokina, “Generalized mathematical models of blocks of the fifth level of hierarchy which complete the university synergetics system”, Вісник ВПІ, no. 6, pp. 101–113, Nov. 2010.
Issue
Section
Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).