High-productive method of perspective-correct texturing

Authors

  • O. V. Romaniuk Вінницький національний технічний університет

Keywords:

perspective-correct texturing, texture, texture coordinates

Abstract

There had been proposed the method of perspective-correct texturing, which does not include operations of division and provides for nonintegral defining of texture coordinates. The method allows to calculated accurate values of texture coordinates.

Author Biography

O. V. Romaniuk, Вінницький національний технічний університет

аспірантка кафедри програмного забезпечення

References

1. Heckbert P. S. Interpolation for Polygon Texture Mapping and Shading / P. S. Heckbert, H. P. Moreton / State of the Art in Computer Graphics: Visualization and Modelling. — Springer-Verlag, 1991. — P. 101—111.
2. Hecker С. Perspective Texture Mapping Part IV : Approximations // Game Developer. — 1995, Vol. 2, No. 6. — P. 19—25.
3. Wolfgang Engel. Programming Vertex, Geometry, and Pixel Shaders Charles / Engel Wolfgang. — Charles River Media, 2008. — 494 р.
4. Ламот А. Программирование трехмерных игр для Windows. Советы профессионала по трехмерной графике и рас-теризации. — М. : ИД «Вильямс», 2004. — 1424 с.
5. Barenbrug B. Algorithms for division free perspective correct rendering / B. Barenbrug , F. J. Peters , C.W.A.M. van Overveld / Proceedings of the ACM SIGGRAPH/EUROGRAPHICS workshop on Graphics hardware. — Interlaken, Switzer-land, 2000. — P. 7—13.
6. Херн Д. Компьютерная графика и стандарт OpenGL / Д. Херн, М. Бейкер. — М. : Издательский дом «Вильямс», 2005. — 1168 с.

Downloads

Abstract views: 91

Published

2010-11-12

How to Cite

[1]
O. V. Romaniuk, “High-productive method of perspective-correct texturing”, Вісник ВПІ, no. 2, pp. 74–77, Nov. 2010.

Issue

Section

Information technologies and computer sciences

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.