Formation of fundamental knowledge of information technology in the study of humanities
Keywords:
computer science, information technology, information, discipline not informative cycle, continuous educationAbstract
The features of the process of combining the use of information technology while studying humanities discipline "Computer science and computer engineering", a comprehensive approach to the use of traditional methods, means and forms of education, along with information, replacement the part of fragmentary information of individual stages of the learning process for complex system information are considered in the paper. The use of information technology with their simultaneous study is proposed in the process of lifelong learning.References
1. Сисоєва С. О. Професійне консультування молоді: можливості мережі Інтернет : навч.-метод. посіб. / С. О. Сисоєва, В. В. Осадчий. — К.; Мелітополь : ТОВ «ВбМмд», 2005. — 200 с.
2. Шафрин Ю. А. Основы компьютерной технологии : учеб. пос. / Юрий Анатольевич Шафрин. — М. : АБФ, 1998. – 655 с.
3. Морзе Н. В. Методика навчання інформатики : навч. посіб. : у 4 ч. / Н. В Морзе ; за ред. акад. М. І. Жалдака. — К. : Навчальна книга, 2003. — Ч. ІІ: Методика навчання інформаційних технологій. — 287 с. : іл. — ISBN 966-7943-39-9.
4. Зязюн І. А. Філософія педагогічної дії : моног. / І. А. Зязюн. — Черкаси : ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2008. — 608 с.
5. Зязюн І. А. Інтелектуально творчий розвиток особистості в умовах неперервної освіти // Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи : [моног.] ; за заг. ред. І. А. Зязюна. — К. : Віпол, 2000. — 636 с.
6. Ничкало Н. Г. Неперервна професійна освіта як філософська та педагогічна категорія / Неля Ничкало // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. — 2001. — Вип. 1. — С. 9—22.
7. Булах Ірина Євгенівна. Теорія і методика комп’ютерного тестування успішності навчання (на матеріалах медичних навчальних закладів) : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01 / Булах Ірина Євгенівна. — Київ, 1995. — 430 с.
8. Розенберг Н. М. Информационная культура в содержании общего понятия / Н. М. Розенберг // Сов. Педагогіка. — 1991. — № 3. — С. 33—38.
9. Освітньо-кваліфікаційні характеристики молодшого спеціаліста, бакалавра, спеціаліста і магістра спеціальності «Економічна кібернетика» Напряму підготовки 0501 — «Економіка і підприємництво» / за заг. кер. А. Ф. Павленка. — К. : КНЕУ, 2004. — 55 с.
2. Шафрин Ю. А. Основы компьютерной технологии : учеб. пос. / Юрий Анатольевич Шафрин. — М. : АБФ, 1998. – 655 с.
3. Морзе Н. В. Методика навчання інформатики : навч. посіб. : у 4 ч. / Н. В Морзе ; за ред. акад. М. І. Жалдака. — К. : Навчальна книга, 2003. — Ч. ІІ: Методика навчання інформаційних технологій. — 287 с. : іл. — ISBN 966-7943-39-9.
4. Зязюн І. А. Філософія педагогічної дії : моног. / І. А. Зязюн. — Черкаси : ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2008. — 608 с.
5. Зязюн І. А. Інтелектуально творчий розвиток особистості в умовах неперервної освіти // Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи : [моног.] ; за заг. ред. І. А. Зязюна. — К. : Віпол, 2000. — 636 с.
6. Ничкало Н. Г. Неперервна професійна освіта як філософська та педагогічна категорія / Неля Ничкало // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. — 2001. — Вип. 1. — С. 9—22.
7. Булах Ірина Євгенівна. Теорія і методика комп’ютерного тестування успішності навчання (на матеріалах медичних навчальних закладів) : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01 / Булах Ірина Євгенівна. — Київ, 1995. — 430 с.
8. Розенберг Н. М. Информационная культура в содержании общего понятия / Н. М. Розенберг // Сов. Педагогіка. — 1991. — № 3. — С. 33—38.
9. Освітньо-кваліфікаційні характеристики молодшого спеціаліста, бакалавра, спеціаліста і магістра спеціальності «Економічна кібернетика» Напряму підготовки 0501 — «Економіка і підприємництво» / за заг. кер. А. Ф. Павленка. — К. : КНЕУ, 2004. — 55 с.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 75
Abstract views: 73
Published
2010-11-12
How to Cite
[1]
O. V. Klochko, “Formation of fundamental knowledge of information technology in the study of humanities”, Вісник ВПІ, no. 5, pp. 189–193, Nov. 2010.
Issue
Section
Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).