Influence of angle of steered wheels on car fuel consumption
Keywords:
car, bus, toe, camber, fuel-economic characteristics, fuel consumption, rolling resistance, speed, vehicle weightAbstract
Experimental study of the effect of steered wheels angles on the vehicle fuel consumption is conducted. Parameters interaction at the car rolling resistance, and, correspondingly, its fuel-economic characteristics is determined.References
1. Говорущенко Н. Я. Техническая эксплуатация автомобилей / Н. Я. Говорущенко. — Харьков : Вища школа, 1984. — 312 с.
2. Говорущенко Н. Я. Техническая кибернетика транспорта : учеб. пос. / Н. Я. Говорущенко, В. Н. Варфоломеев. — Харьков : ХГАДТУ, 2001. — 271 с.
3. Говорущенко Н. Я. Системотехника транспорта (на примере автомобильного транспорта). [В 2-х Ч]. Ч. 1 /
Н. Я. Говорущенко, А. Н. Туренко. — Харьков : Изд-во ХГАДТУ. — 1998. — 255 с.
4. Говорущенко Н. Я. Алгоритм оценки топливной экономичности транспортных машин по удельным показателям / Н. Я. Говорущенко, С. И. Кривошапов // Девета научно-техническа конференция с международно участие «Транспорт, екология — устойчиво развитие» (15—17 май 2003). — Болгария, Варна : Технически университет, 2003. — С. 188—194.
5. Говорущенко Н. Я. Новая методика нормирования расхода топлива транспортных машин (метод четырех КПД) / Н. Я. Говорущенко, С. И. Кривошапов // Автомобильный транспорт : сб. научн. тр. — Харьков : ХНАДУ, 2004. — № 15 — С. 31—34.
6. Говорущенко Н. Я. Методика нормирования расхода топлива и выбросов / Н. Я. Говорущенко, С. И. Кривошапов // Транспорт, экология — устойчивое развитие : XIV научно-техническая конф. : сб. докл. — Болгария, Варна : ТУ, 2008.
7. Техническая эксплуатация автомобилей : учебн. для вузов / [Е. С. Кузнецов, В. П. Веронов, А. П. Болдин и др.] ; под ред. Е. С. Кузнецова. — 3-е изд., перераб. и доп. — М. : Транспорт, 1991. — 413 с.
2. Говорущенко Н. Я. Техническая кибернетика транспорта : учеб. пос. / Н. Я. Говорущенко, В. Н. Варфоломеев. — Харьков : ХГАДТУ, 2001. — 271 с.
3. Говорущенко Н. Я. Системотехника транспорта (на примере автомобильного транспорта). [В 2-х Ч]. Ч. 1 /
Н. Я. Говорущенко, А. Н. Туренко. — Харьков : Изд-во ХГАДТУ. — 1998. — 255 с.
4. Говорущенко Н. Я. Алгоритм оценки топливной экономичности транспортных машин по удельным показателям / Н. Я. Говорущенко, С. И. Кривошапов // Девета научно-техническа конференция с международно участие «Транспорт, екология — устойчиво развитие» (15—17 май 2003). — Болгария, Варна : Технически университет, 2003. — С. 188—194.
5. Говорущенко Н. Я. Новая методика нормирования расхода топлива транспортных машин (метод четырех КПД) / Н. Я. Говорущенко, С. И. Кривошапов // Автомобильный транспорт : сб. научн. тр. — Харьков : ХНАДУ, 2004. — № 15 — С. 31—34.
6. Говорущенко Н. Я. Методика нормирования расхода топлива и выбросов / Н. Я. Говорущенко, С. И. Кривошапов // Транспорт, экология — устойчивое развитие : XIV научно-техническая конф. : сб. докл. — Болгария, Варна : ТУ, 2008.
7. Техническая эксплуатация автомобилей : учебн. для вузов / [Е. С. Кузнецов, В. П. Веронов, А. П. Болдин и др.] ; под ред. Е. С. Кузнецова. — 3-е изд., перераб. и доп. — М. : Транспорт, 1991. — 413 с.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 131
Abstract views: 138
Published
2010-11-12
How to Cite
[1]
O. L. Dobrovolskyi and B. V. Zlydennyi, “Influence of angle of steered wheels on car fuel consumption”, Вісник ВПІ, no. 5, pp. 151–153, Nov. 2010.
Issue
Section
Mechanical engineering and transport
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).