Analysis of the approaches to determination of the effect of failures of access network elements on quality customer service

Authors

  • S. F. Telenyk Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»
  • O. I. Rolik Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»
  • M. V. Yasochka Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»
  • K. O. Holodnov Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»

Keywords:

information technologies infrastructure, access net, elements flaw, influence estimation, service quality for clients, algorithms on graphs

Abstract

The problem of determination of access net elements flaw influence on big communication operators clients service quality is considered. Based on available solutions review and analysis of influence factor structure-technology and service-function the general approach to solve this problem is proposed. The models of distribution and estimation of access net elements flaw influence in the form of tasks on special graphs are elaborated. The variants of algorithms, based on methods of working with graphs and algebraic approach, are proposed. The proposed algorithm experimental investigation and comparative analysis are fulfilled. The structure and functioning description of information technologies infrastructure control system, in which proposed models and algorithms were realized, are described.

Author Biographies

S. F. Telenyk, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»

завідувач кафедри

O. I. Rolik, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»

доцент

M. V. Yasochka, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»

аспірант

K. O. Holodnov, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»

студент

References

1. SLA Management Handbook. Vol. 1. Executive Overview. Ver. 2.1. TeleManagement Forum. — 2005. — 39 p.; Vol. 2. Concepts and Principles. Release 2.5. — TeleManagement Forum. — 2005. — 218 p.; Vol. 3. Service and Technology Examples. Ver. 2.1. — TeleManagement Forum. — 2005. — 89 p.
2. Швидкий алгоритм визначення впливу неполадок елементів мереж доступу на якість обслуговування клієнтів / [С. Ф. Теленик, О. І. Ролік, М. В. Ясочка, Д. В. Малюгін] // Вісник КПІ. Обчислювальна техніка та інформаційні технології. — 2010. — № 5.
3. Определение распространения влияния неисправностей в сети доступа на качество предоставляемых сервисов / [С. Ф. Теленик, А. И. Ролик, М. М. Букасов, М. В. Ясочка] // Вісник НТУУ «КПИ». Інформатика, управління та обчис-лювальна техніка. — К. : «ВЕК+». — 2009. — № 50. — С. 164—173.
4. Пат. 5872911 США, МКИ G06F 11/34. Method and system of service impact analysis in a communications network/
M. Berg; MCI Communications corp. — № 581748; Заявлено 29.12.95; Опубл. 16.02.99. — 16 с.
5. Пат. 7092707 США, МКИ H04Q 7/20, H04B 1/38, H04B 7/00. Service impact analysis and alert handling in telecommu-nications systems / R. Lau, K. Kant, R. Khare; Telcordia Technologies, Inc., — № 10/779432; Заявлено 18.08.05; Опубл. 15.08.06. — 21 с.
6. Система управління інформаційно-телекомунікаційною системою корпоративної АСУ / [С. Ф. Теленик, О. І. Ролік, М. М. Букасов, Р. Л. Соколовський] // Вісник НТУУ «КПІ». Інформатика, управління та обчислювальна техніка. — К. : «ВЕК+». — 2006. — № 45. — С. 112—126.
7. Управління ресурсами центрів оброблення даних / [С. Ф. Теленик, О. І. Ролік, М. М. Букасов, К. О. Крижова] // Ві-сник ЛНУ імені Івана Франка. — 2009. — № 11. — С. 103—119.
8. Теленик С.Ф. Моделі управління розподілом обмежених ресурсів в інформаційно-телекомунікаційній мережі / С. Ф. Теленик, О. І. Ролік, М. М. Букасов // Вісник НТУУ «КПІ». Інформатика, управління та обчислювальна техніка. — К. : Екотех. — 2006. — №44. — С. 243—246.
9. Забезпечення процесів діяльності з визначеним рівнем надійності в ІТС спеціального призначення / [С. Ф. Теле¬ник, О. І. Ролік, П. І. Терещенко, М. М. Букасов] // Зб. наук. праць ВІТІ НТУУ «КПІ».— № 3.— К., 2007. —
С. 134—138.

Downloads

Abstract views: 214

Published

2010-11-12

How to Cite

[1]
S. F. Telenyk, O. I. Rolik, M. V. Yasochka, and K. O. Holodnov, “Analysis of the approaches to determination of the effect of failures of access network elements on quality customer service”, Вісник ВПІ, no. 3, pp. 69–83, Nov. 2010.

Issue

Section

Energy generation and electrical engineering

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.

Most read articles by the same author(s)