Analysis of the approaches to determination of the effect of failures of access network elements on quality customer service
Keywords:
information technologies infrastructure, access net, elements flaw, influence estimation, service quality for clients, algorithms on graphsAbstract
The problem of determination of access net elements flaw influence on big communication operators clients service quality is considered. Based on available solutions review and analysis of influence factor structure-technology and service-function the general approach to solve this problem is proposed. The models of distribution and estimation of access net elements flaw influence in the form of tasks on special graphs are elaborated. The variants of algorithms, based on methods of working with graphs and algebraic approach, are proposed. The proposed algorithm experimental investigation and comparative analysis are fulfilled. The structure and functioning description of information technologies infrastructure control system, in which proposed models and algorithms were realized, are described.References
1. SLA Management Handbook. Vol. 1. Executive Overview. Ver. 2.1. TeleManagement Forum. — 2005. — 39 p.; Vol. 2. Concepts and Principles. Release 2.5. — TeleManagement Forum. — 2005. — 218 p.; Vol. 3. Service and Technology Examples. Ver. 2.1. — TeleManagement Forum. — 2005. — 89 p.
2. Швидкий алгоритм визначення впливу неполадок елементів мереж доступу на якість обслуговування клієнтів / [С. Ф. Теленик, О. І. Ролік, М. В. Ясочка, Д. В. Малюгін] // Вісник КПІ. Обчислювальна техніка та інформаційні технології. — 2010. — № 5.
3. Определение распространения влияния неисправностей в сети доступа на качество предоставляемых сервисов / [С. Ф. Теленик, А. И. Ролик, М. М. Букасов, М. В. Ясочка] // Вісник НТУУ «КПИ». Інформатика, управління та обчис-лювальна техніка. — К. : «ВЕК+». — 2009. — № 50. — С. 164—173.
4. Пат. 5872911 США, МКИ G06F 11/34. Method and system of service impact analysis in a communications network/
M. Berg; MCI Communications corp. — № 581748; Заявлено 29.12.95; Опубл. 16.02.99. — 16 с.
5. Пат. 7092707 США, МКИ H04Q 7/20, H04B 1/38, H04B 7/00. Service impact analysis and alert handling in telecommu-nications systems / R. Lau, K. Kant, R. Khare; Telcordia Technologies, Inc., — № 10/779432; Заявлено 18.08.05; Опубл. 15.08.06. — 21 с.
6. Система управління інформаційно-телекомунікаційною системою корпоративної АСУ / [С. Ф. Теленик, О. І. Ролік, М. М. Букасов, Р. Л. Соколовський] // Вісник НТУУ «КПІ». Інформатика, управління та обчислювальна техніка. — К. : «ВЕК+». — 2006. — № 45. — С. 112—126.
7. Управління ресурсами центрів оброблення даних / [С. Ф. Теленик, О. І. Ролік, М. М. Букасов, К. О. Крижова] // Ві-сник ЛНУ імені Івана Франка. — 2009. — № 11. — С. 103—119.
8. Теленик С.Ф. Моделі управління розподілом обмежених ресурсів в інформаційно-телекомунікаційній мережі / С. Ф. Теленик, О. І. Ролік, М. М. Букасов // Вісник НТУУ «КПІ». Інформатика, управління та обчислювальна техніка. — К. : Екотех. — 2006. — №44. — С. 243—246.
9. Забезпечення процесів діяльності з визначеним рівнем надійності в ІТС спеціального призначення / [С. Ф. Теле¬ник, О. І. Ролік, П. І. Терещенко, М. М. Букасов] // Зб. наук. праць ВІТІ НТУУ «КПІ».— № 3.— К., 2007. —
С. 134—138.
2. Швидкий алгоритм визначення впливу неполадок елементів мереж доступу на якість обслуговування клієнтів / [С. Ф. Теленик, О. І. Ролік, М. В. Ясочка, Д. В. Малюгін] // Вісник КПІ. Обчислювальна техніка та інформаційні технології. — 2010. — № 5.
3. Определение распространения влияния неисправностей в сети доступа на качество предоставляемых сервисов / [С. Ф. Теленик, А. И. Ролик, М. М. Букасов, М. В. Ясочка] // Вісник НТУУ «КПИ». Інформатика, управління та обчис-лювальна техніка. — К. : «ВЕК+». — 2009. — № 50. — С. 164—173.
4. Пат. 5872911 США, МКИ G06F 11/34. Method and system of service impact analysis in a communications network/
M. Berg; MCI Communications corp. — № 581748; Заявлено 29.12.95; Опубл. 16.02.99. — 16 с.
5. Пат. 7092707 США, МКИ H04Q 7/20, H04B 1/38, H04B 7/00. Service impact analysis and alert handling in telecommu-nications systems / R. Lau, K. Kant, R. Khare; Telcordia Technologies, Inc., — № 10/779432; Заявлено 18.08.05; Опубл. 15.08.06. — 21 с.
6. Система управління інформаційно-телекомунікаційною системою корпоративної АСУ / [С. Ф. Теленик, О. І. Ролік, М. М. Букасов, Р. Л. Соколовський] // Вісник НТУУ «КПІ». Інформатика, управління та обчислювальна техніка. — К. : «ВЕК+». — 2006. — № 45. — С. 112—126.
7. Управління ресурсами центрів оброблення даних / [С. Ф. Теленик, О. І. Ролік, М. М. Букасов, К. О. Крижова] // Ві-сник ЛНУ імені Івана Франка. — 2009. — № 11. — С. 103—119.
8. Теленик С.Ф. Моделі управління розподілом обмежених ресурсів в інформаційно-телекомунікаційній мережі / С. Ф. Теленик, О. І. Ролік, М. М. Букасов // Вісник НТУУ «КПІ». Інформатика, управління та обчислювальна техніка. — К. : Екотех. — 2006. — №44. — С. 243—246.
9. Забезпечення процесів діяльності з визначеним рівнем надійності в ІТС спеціального призначення / [С. Ф. Теле¬ник, О. І. Ролік, П. І. Терещенко, М. М. Букасов] // Зб. наук. праць ВІТІ НТУУ «КПІ».— № 3.— К., 2007. —
С. 134—138.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 80
Abstract views: 214
Published
2010-11-12
How to Cite
[1]
S. F. Telenyk, O. I. Rolik, M. V. Yasochka, and K. O. Holodnov, “Analysis of the approaches to determination of the effect of failures of access network elements on quality customer service”, Вісник ВПІ, no. 3, pp. 69–83, Nov. 2010.
Issue
Section
Energy generation and electrical engineering
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).