Test remote monitoring of students' knowledge with regard of consumer confidence rating
Keywords:
computer-based testing, knowledge inspection, self-confidence rating, clusterization of students, testing trajectoryAbstract
The analysis of the computer-based testing systems for student of distance learning is conducted. A new system of testing students based on self-confidence level is suggested. Further research directions on the new testing system are pointed.References
1. Мальцев А. В. Тестология в образовании: вчера, сегодня, завтра / А. В. Мальцев, О. Э. Наймушина // Проблемы образования, науки и культуры. — 2008. — № 60. — С. 7—14.
2. Соколова И. И. Компьютерное тестирование как наукоемкая педагогическая технология / И. И. Соколова // Извес-тия РГПУ им. А. И. Герцена : Психолого-педагогические науки. — 2004. — № 4. — С. 77—86.
3. Янюшкин А. С. Недостатки и ошибки компьютерного тестирования в вузах (на примере дисциплины «правоведе-ние») / С. А. Янюшкин, А. С. Янюшкин // Современные проблемы науки и образования. — 2008. — № 5. — С. 51—57.
4. Fenna D. S. Assessment of Foundation Knowledge: Are Students Confident in Their Ability? / D. S. Fenna // European Journal of Engineering Education. — 2004. — Vol. 29, № 2. — P. 307—312.
5. Глова В. И. Модели педагогического тестирования обучаемых / В. И. Глова, С. В. Дуплик // Вестник КГТУ
им. А. Н. Туполева. — 2003. — № 2. — C. 74—79.
6. Давыдов Д. А. Проектирование систем адаптивного тестового контроля / Д. А. Давыдов, Р. Г. Шарафиев // Педаго-гический журнал Башкортостана: инновационные технологии образования. — 2006. — № 2. — С. 39—59.
7. Зайцева Л. В. Модели и методы адаптивного контроля знаний / Л. В. Зайцева, Н. О. Прокофьева // Educational Technology & Society. — 2004. — № 7. — С. 265—277.
8. Растригин Л. А. Адаптация сложных систем. Методы и приложения / Л. А. Растригин. — Рига : Зинатне, 1981. — 375 с.
9. Holland J. H. Adaptation in Natural and Artificial Systems / J. H. Holland. — Cambridge : MIT Press, 1975. — 288 p.
10. Штовба С. Д. Проектирование нечетких систем средствами MATLAB / С. Д Штовба. — М. : Горячая линия — Телеком, 2007. — 288 с.
11. Орлов А. И. Нечисловая статистика / А. И. Орлов. — М. : МЗ-Пресс, 2004. — 345 с.
2. Соколова И. И. Компьютерное тестирование как наукоемкая педагогическая технология / И. И. Соколова // Извес-тия РГПУ им. А. И. Герцена : Психолого-педагогические науки. — 2004. — № 4. — С. 77—86.
3. Янюшкин А. С. Недостатки и ошибки компьютерного тестирования в вузах (на примере дисциплины «правоведе-ние») / С. А. Янюшкин, А. С. Янюшкин // Современные проблемы науки и образования. — 2008. — № 5. — С. 51—57.
4. Fenna D. S. Assessment of Foundation Knowledge: Are Students Confident in Their Ability? / D. S. Fenna // European Journal of Engineering Education. — 2004. — Vol. 29, № 2. — P. 307—312.
5. Глова В. И. Модели педагогического тестирования обучаемых / В. И. Глова, С. В. Дуплик // Вестник КГТУ
им. А. Н. Туполева. — 2003. — № 2. — C. 74—79.
6. Давыдов Д. А. Проектирование систем адаптивного тестового контроля / Д. А. Давыдов, Р. Г. Шарафиев // Педаго-гический журнал Башкортостана: инновационные технологии образования. — 2006. — № 2. — С. 39—59.
7. Зайцева Л. В. Модели и методы адаптивного контроля знаний / Л. В. Зайцева, Н. О. Прокофьева // Educational Technology & Society. — 2004. — № 7. — С. 265—277.
8. Растригин Л. А. Адаптация сложных систем. Методы и приложения / Л. А. Растригин. — Рига : Зинатне, 1981. — 375 с.
9. Holland J. H. Adaptation in Natural and Artificial Systems / J. H. Holland. — Cambridge : MIT Press, 1975. — 288 p.
10. Штовба С. Д. Проектирование нечетких систем средствами MATLAB / С. Д Штовба. — М. : Горячая линия — Телеком, 2007. — 288 с.
11. Орлов А. И. Нечисловая статистика / А. И. Орлов. — М. : МЗ-Пресс, 2004. — 345 с.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 30
Abstract views: 125
Published
2010-11-12
How to Cite
[1]
S. D. Shtovba, O. D. Pankevych, and M. O. Filiniuk, “Test remote monitoring of students’ knowledge with regard of consumer confidence rating”, Вісник ВПІ, no. 2, pp. 200–203, Nov. 2010.
Issue
Section
Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).