Distance learning technologies application in the development of rhetorical culture as a component of pedagogical skills of masters of technical colleges
Keywords:
educational technology, information educational technologies, controlled from distance technologies of teaching, rhetoric, rhetorical culture, pedagogical skillAbstract
The role of information technologies in institutions of higher education is examined in the article, in particular, the role of distance learning technologies in the development of the rhetoric of rhetorical culture as a component of pedagogical skill of masters - the future high school teachers; the experience of these technologies application in Vinnytsia National Technical University is suggested in the paper.References
1. Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті. — К. : Райдуга, 2001. — 16 с.
2. Карпенко М. П. Телеобечение / М. П. Карпенко. — М. : СГА, 2008. — 800 с. — С. 13—14.
3. Косянчук С. Самооцінка як регуляторна функція у сфері риторичної діяльності / С. Косянчук // Українська мова і література в школі. — 2009. — № 4. — С. 34—39.
4. Педагогические технологии дистанционного обучения : учеб. пос. для студ. высш. учеб. заведений / [Е. С. Полат, М. В. Моисеева, А. Е. Петров и др.]; под. ред. Е. С. Полат. — М. : Издательский центр «Академия», 2006. — 400 с. — ISBN 5-7695-2241-0.
5. О. Шпак. Дидактична сутність педагогічних технологій в економічній підготовці майбутніх педагогів / О. Шпак, В. Терес // Молодь і ринок № 12 (59). — 2009.
6. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень. — К. : Юрінком Інтер, 2008. — 1040 с. — С. 906—907. — ISBN978-966-667-281-3.
7. Волкова Н. П. Професійно-педагогічна комунікація : навч. посіб. / Н. П. Волкова. — К. : Академія, 2006. — 256 с. — (Альма-матер). — Бібліогр. : С. 253—255. — ISBN966-580-216-Х.
8. Практикум з риторики. Методичні вказівки до виконання вправ та завдань з дисципліни «Основи риторики» для студентів спеціальності 7.050201 — «Менеджмент організацій» та магістрів усіх спеціальностей / Уклад. О. Б. Залюбівська. — Вінниця : ВНТУ, 2007. — 74 с.
2. Карпенко М. П. Телеобечение / М. П. Карпенко. — М. : СГА, 2008. — 800 с. — С. 13—14.
3. Косянчук С. Самооцінка як регуляторна функція у сфері риторичної діяльності / С. Косянчук // Українська мова і література в школі. — 2009. — № 4. — С. 34—39.
4. Педагогические технологии дистанционного обучения : учеб. пос. для студ. высш. учеб. заведений / [Е. С. Полат, М. В. Моисеева, А. Е. Петров и др.]; под. ред. Е. С. Полат. — М. : Издательский центр «Академия», 2006. — 400 с. — ISBN 5-7695-2241-0.
5. О. Шпак. Дидактична сутність педагогічних технологій в економічній підготовці майбутніх педагогів / О. Шпак, В. Терес // Молодь і ринок № 12 (59). — 2009.
6. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень. — К. : Юрінком Інтер, 2008. — 1040 с. — С. 906—907. — ISBN978-966-667-281-3.
7. Волкова Н. П. Професійно-педагогічна комунікація : навч. посіб. / Н. П. Волкова. — К. : Академія, 2006. — 256 с. — (Альма-матер). — Бібліогр. : С. 253—255. — ISBN966-580-216-Х.
8. Практикум з риторики. Методичні вказівки до виконання вправ та завдань з дисципліни «Основи риторики» для студентів спеціальності 7.050201 — «Менеджмент організацій» та магістрів усіх спеціальностей / Уклад. О. Б. Залюбівська. — Вінниця : ВНТУ, 2007. — 74 с.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 44
Abstract views: 109
Published
2010-11-12
How to Cite
[1]
O. B. Zaliubivska, “Distance learning technologies application in the development of rhetorical culture as a component of pedagogical skills of masters of technical colleges”, Вісник ВПІ, no. 2, pp. 177–181, Nov. 2010.
Issue
Section
Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).