Some aspects of changing educational paradigm, related to the formation of innovative personality

Authors

  • R. I. Shvai Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Keywords:

innovation, creativity, transgressive education

Abstract

Some aspects of the educational paradigm change in the transition from reproductive education to the formation of innovative learner-centered type are investigated in the paper.

Author Biography

R. I. Shvai, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

доцент

References

1. Кремень В. Г. Освіта і наука в Україні — інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати / Василь Кремень. — К. : Грамота, 2005. — 448 с.
2. Schulz R. Tworczość społeczne aspekty zjawiska / Roman Schulz. — Warszawa : PWN, 1990. — 382 s.
3. Schulz R. Studia z innowatyki pedagogicznej / Roman Schulz. — Toruń : Wyd. UMK, 1996. — 298 s.
4. Kozielecki J. Człowiek wielowymiarowy / Józef Kozielecki. – Warszawa : Żak, 1996. — 279 s.
5. Szmidt K. Pedagogika twórczości / Krzysztof Szmidt. — Gdańśk : GWP, 2007. — 424 s.
6. Nęcke E. Тrening twórczości / Edward Nęcke. — Gdańsk : GWP, 2008. — 173 s.
7. Kozielecki J. Psychotransgresjonalizm. Nowy kierunok psychologii / Józef Kozielecki. — Warszawa : Żak, 2001. — 293 s.

Downloads

Abstract views: 99

Published

2010-11-12

How to Cite

[1]
R. I. Shvai, “Some aspects of changing educational paradigm, related to the formation of innovative personality”, Вісник ВПІ, no. 2, pp. 168–172, Nov. 2010.

Issue

Section

Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.