The use of non-traditional assessment tools of learning outcomes of students in higher mathematics
Abstract
The problem of control of knowledge of students is substantiated at higher school. The uses of interactive technologies are considered and analyzed in the context of realization of evaluation of educational results of students on higher mathematics.References
1. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии : в 2 т. / С. Л. Рубинштейн. — М. : Педагогика, 1989. — Т. 2. — 43 с.
2. Аузіна А. О. Система комплексної діагностики знань студента / А. О. Аузіна, Г. Г. Голуб, А. М. Возна. — Львів :
Львів. банків. ін-т НБУ, 2002. — 38 с.
3. Оцінка знань студентів та якості підготовки фахівців (методичні та методологічні аспекти) : навч. посіб. / [А. Й. Яго-
дзінський, А. О. Муромцева, Л. В. Іванова та ін.] ; за ред. А. Й. Ягодзінського. — К. : ІЗМН, 1997. — 216 с.
4. Кондрашова Л. В. Методические рекомендации по специализированию активных методов обучения в преподава-
нии психологических дисциплин. — Кривой Рог : КГПИ, 1990. — 34 с.
5. Хом’юк І. В. Роль контрольно-ігрових занять з вищої математики в організації самостійної роботи студентів в тех-
нічному вузі / І. В. Хом’юк // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. Ушин-
ського. — Одеса, 2001. — Вип. 10—11. — C. 11—15.
2. Аузіна А. О. Система комплексної діагностики знань студента / А. О. Аузіна, Г. Г. Голуб, А. М. Возна. — Львів :
Львів. банків. ін-т НБУ, 2002. — 38 с.
3. Оцінка знань студентів та якості підготовки фахівців (методичні та методологічні аспекти) : навч. посіб. / [А. Й. Яго-
дзінський, А. О. Муромцева, Л. В. Іванова та ін.] ; за ред. А. Й. Ягодзінського. — К. : ІЗМН, 1997. — 216 с.
4. Кондрашова Л. В. Методические рекомендации по специализированию активных методов обучения в преподава-
нии психологических дисциплин. — Кривой Рог : КГПИ, 1990. — 34 с.
5. Хом’юк І. В. Роль контрольно-ігрових занять з вищої математики в організації самостійної роботи студентів в тех-
нічному вузі / І. В. Хом’юк // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. Ушин-
ського. — Одеса, 2001. — Вип. 10—11. — C. 11—15.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 263
Abstract views: 102
How to Cite
[1]
I. V. Khomyuk, “The use of non-traditional assessment tools of learning outcomes of students in higher mathematics”, Вісник ВПІ, no. 4, pp. 127–131, Aug. 2013.
Issue
Section
Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).