Reasons of low level of the use of SCM at the study of higher mathematics
Abstract
It says that the problem is "spoofing learning the basics of mathematics to teaching basics of the system of computer mathematics SCM" is the main way to find examples of successful use of powerful intellectual capacities of modern SCM learning higher mathematics students nonmathematical specialties. It is noted that the search for effective ways of solution of this problem is complicated by a number of negative trends, such as: reducing rates of Mathematics, deterioration of mathematical knowledge students, decrease of interest to students of higher mathematics. Definitely a promising direction specified search that is to build from SCM educational test systems, including fitness equipment for automated playback incremental progress solving typical problems of higher mathematics.References
1. Ковтонюк Г. М. До питання професійної підготовки вчителя математики за допомогою новітніх інформаційних
технологій [Електронний ресурс] / Г. М. Ковтонюк // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання
у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. — 2009. — Вип. 21. — Режим доступу до журналу :
http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Sitimn/.
2. Триус Ю. В. Проблеми і перспективи і вищої математичної освіти / Ю. В. Триус, М. Л. Бакланова // Дидактика ма-
тематики: проблеми і дослідження. — 2005. — Вип. 23. — С. 16—26.
3. Триус Ю. В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математичних дисциплін у ВНЗ : проблеми,
стан і перспективи / Ю. В. Триус // Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. — 2005. — Вип. 16. — С. 3—15.
4. Триус Ю. В. Інноваційні інформаційні технології у навчанні математичних дисциплін / Ю. В. Триус // Вісник На-
ціонального університету «Львівська політехніка». — 2012. — № 731. — С. 76—81.
5. Дьяконов, В. П. Mathematica 4 с пакетами расширений / В. П. Дьяконов. — М. : Нолидж, 2000. — 605 c.
6. Петрова В. Т. О многоуровневом обучении высшей математике в современных университетах / В. Т. Петрова //
Вестник МГОУ. — 2012. — № 4. — С. 82—86.
7. Михалевич В. М. Розвиток системи Мaple у навчанні вищої математики [Електронний ресурс] / В. М. Михалевич,
Я. В. Крупський // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2011. — Т. 21. — № 1. — Режим доступу до журналу :
http://journal.iitta.gov.ua.
технологій [Електронний ресурс] / Г. М. Ковтонюк // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання
у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. — 2009. — Вип. 21. — Режим доступу до журналу :
http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Sitimn/.
2. Триус Ю. В. Проблеми і перспективи і вищої математичної освіти / Ю. В. Триус, М. Л. Бакланова // Дидактика ма-
тематики: проблеми і дослідження. — 2005. — Вип. 23. — С. 16—26.
3. Триус Ю. В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математичних дисциплін у ВНЗ : проблеми,
стан і перспективи / Ю. В. Триус // Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. — 2005. — Вип. 16. — С. 3—15.
4. Триус Ю. В. Інноваційні інформаційні технології у навчанні математичних дисциплін / Ю. В. Триус // Вісник На-
ціонального університету «Львівська політехніка». — 2012. — № 731. — С. 76—81.
5. Дьяконов, В. П. Mathematica 4 с пакетами расширений / В. П. Дьяконов. — М. : Нолидж, 2000. — 605 c.
6. Петрова В. Т. О многоуровневом обучении высшей математике в современных университетах / В. Т. Петрова //
Вестник МГОУ. — 2012. — № 4. — С. 82—86.
7. Михалевич В. М. Розвиток системи Мaple у навчанні вищої математики [Електронний ресурс] / В. М. Михалевич,
Я. В. Крупський // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2011. — Т. 21. — № 1. — Режим доступу до журналу :
http://journal.iitta.gov.ua.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 79
Abstract views: 167
How to Cite
[1]
V. M. Mykhalevych and M. V. Chukhno, “Reasons of low level of the use of SCM at the study of higher mathematics”, Вісник ВПІ, no. 5, pp. 125–128, Oct. 2013.
Issue
Section
Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).