ЕФЕКТИВНА ОРГАНІЗАЦІЯ РОЗПОДІЛУ ВАНТАЖОПОТОКІВ У МЕЖАХ МІСТА ТА ФАКТОРИ, ЩО НА НЕЇ ВПЛИВАЮТЬ
DOI:
https://doi.org/10.31649/1997-9266-2024-173-2-94-100Ключові слова:
доставка, вантажопотік, торговельні точки, ланцюг постачань, район обслуговування, ефективність доставки, раціональні маршрути, логістичні витратиАнотація
Подано результати досліджень характеристик, параметрів та особливостей зони обслуговування в процесі організації розподілу вантажопотоків у міських умовах. Останнім часом у ланцюгу постачань відбуваються певні зміни, які призводять до того, що виникає необхідність акцентувати увагу на визначенні параметрів процесу доставки та підвищенні ефективності технологічного процесу. У роздрібній торгівлі відбуваються різноманітні структурні зміни, характерні для багатьох регіонів країни. Активно розширюються та просуваються нові формати торгівлі, разом з розвитком великих торговельних мереж, також посилюється популярність спеціалізованих продовольчих магазинів, кіосків, невеликих магазинів, розташованих у пішохідній доступності і реалізують різноманітний асортимент товарів. Розширення асортименту товарів потребує зміни характеру та збільшення кількості транспортних операцій для задоволення потреб доставки. Ці зміни зумовлюють необхідність перегляду організації процесу доставки з урахуванням специфіки торговельних об’єктів, щільності їхнього розміщення та особливостей транспортної зони. Територіальне розташування об'єктів торгівлі визначає розосередженість вантажопотоків. Наявні шляхи підвищення ефективності організації руху матеріальних потоків передбачають розробку схем доставки товарів до об’єктів торгівлі, визначення раціональних розмірів партій і періодичності поставок, формування раціональних маршрутів і графіків руху, доставку товару з урахуванням особливостей зони обслуговування.
Основною метою дослідження є визначення характеру розташування торгових точок та параметрів району обслуговування для підвищення ефективності процесу доставки та удосконалення технологічного процесу перевезення вантажів.
Посилання
Э. В. Нагорний, Н. Ю. Шраменко, і Г. І. Нестеренко, Комерційна робота на транспорті: підручн. Харків, Україна: ХНАДУ, 2012.
Н. В. Птиця, і К. Г. Ковцур, «До питання визначення характеру розташування вантажоодержувачів при дослідженні системи доставки,» Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті, № 1(16), с. 131-136, 2021.
Н. В. Птиця, і К. Г. Ковцур, «Критерій доцільності введення об’єктів торговельної мережі на основі параметрів системи доставки,» Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті, № 1(12), с. 127-134, 2019.
М. І. Сеньків, «Транспортна і розподільча геологістика в західному регіоні України.»: дис. канд. техн. наук, Львів. ЛНУ ім. І. Франка, 2017.
Reilly’s Law of Retail Gravitation. [Electronic resource]. Available: https://www.thoughtco.com/reillys-law-of-retail-gravitation-1433438 . Accessed: 23.11.2023.
S. Prasad, Different Types of Clustering Methods and Applications Analytix Labs, 2020. [Electronic resource]. Available: https://www.analytixlabs.co.in/blog/types-of-clustering-algorithms/ . Accessed: 03.12.2023.
K. Wagstaff, and C. Cardie, “Constrained K-means Clustreing with Background Knowledge,” Proceedings of the Eighteen International Conference on Mahine Learning, 2001, pp. 577-584.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 35
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).