АДАПТАЦІЯ МЕТОДИКИ ЧІТКОГО ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ЗНАНЬ В ГАЛУЗІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ, ОТРИМАНИХ В ОНЛАЙН-РЕЖИМІ, НА НЕЧІТКИХ МОДЕЛЯХ ПРОЦЕСІВ ЇХ ЗАСВОЄННЯ

Автор(и)

  • О. О. Войцеховська Вінницький національний технічний університет
  • Б. І. Мокін Вінницький національний технічний університет
  • О. Б. Мокін Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-154-1-57-69

Ключові слова:

якість знань студентів, нечітка модель оцінки якості вивчення конкретної навчальної дисципліни, ймовірністний характер дефазифікованих лінгвістичних змінних нечіткої моделі, адаптація методики чіткого оцінювання якості на основі нечіткої моделі, обґрунтування необхідності та умов адаптації

Анотація

Для оцінювання якості процесу засвоєння знань студентами вищих технічних навчальних закладів з конкретної навчальної дисципліни, отриманих в онлайн-режимі, запропоновано використовувати в адаптованому вигляді відому ідеологію чіткого оцінювання якості інтеграції навчання з виробництвом на нечітких математичних моделях. Необхідність адаптації цієї ідеології зумовлена, по-перше, тим, що лінгвістичні змінні, які характеризують різні стадії навчального процесу, отримують новий зміст, оскільки процес отримання студентами робітничої професії не є адекватним процесу засвоєння студентами конкретної навчальної дисципліни в онлайн-режимі, по-друге, тим, що у зв’язку з необхідністю враховувати умови засвоєння конкретної навчальної дисципліни в онлайн-режимі кількість цих лінгвістичних змінних суттєво зростає, а по-третє, тим, що у зв’язку з необхідністю визначення ще до заключного етапу у вигляді екзамену тих додаткових впливів, за допомогою яких здійснюватиметься «нормалізація» тих лінгвістичних змінних, що мають відмінності від «нормальних», процес направленості аналізу «з кінця в початок», характерний для ідеології-прототипу, змінюється на протилежний процес «з початку в кінець». А методика, що реалізує наш варіант втілення ідеології чіткого оцінювання на нечітких моделях, відрізняється окрім того, що враховує приведені вище відмінності в самій ідеології, по-перше, ще й тим, що знімає проблему створення достатньої потужності множини дефазифікованих значень лінгвістичних змінних, що характеризують процес вивчення конкретних навчальних дисциплін в малокомплектних групах, по-друге, множину екзаменаційних оцінок використовує не як стартову для початку процесу оцінювання, як це має місце в ідеології-прототипі, а як критеріальну, за допомогою якої оцінюється якість самого процесу, а по-третє, пропонує варіанти синтезу математичних моделей для законів розподілу дефазифікованих лінгвістичних змінних у разі, якщо гіпотеза «нормальності» для них не виконується.

Біографії авторів

О. О. Войцеховська, Вінницький національний технічний університет

аспірантка, асистентка кафедри системного аналізу та інформаційних технологій

Б. І. Мокін, Вінницький національний технічний університет

академік НАПН України, д-р техн. наук, професор, професор кафедри системного аналізу та інформаційних технологій, професор кафедри електромеханічних систем автоматизації в промисловості і на транспорті

О. Б. Мокін, Вінницький національний технічний університет

д-р техн. наук, професор, професор кафедри системного аналізу та інформаційних технологій

Посилання

О. Б. Мокін, О. М. Мензул, В. М. Мізерний, і Б. І. Мокін, «Математична модель прогнозу рівня кваліфікації, яку отримає кожний студент в результаті освоєння робітничої професії (Частина 1: формалізація, структуризація і параметризація задачі),» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 5, с. 125-129, 2012.

О. Б. Мокін, О. М. Мензул, В. М. Мізерний, і Б. І. Мокін, «Математична модель прогнозу рівня кваліфікації, яку отримає кожний студент в результаті освоєння робітничої професії (Частина 2: побудова нечіткої бази знань та її алгоритмізація),» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 6, с. 152-156, 2012.

О. Б. Мокін, О. М. Косарук, О. В. Слободянюк, В. М. Мізерний, і Б. І. Мокін, «Методика оцінювання і підвищення якості практичної підготовки студентів за технологією освоєння робітничої професії,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 1, с. 177-186, 2015.

Б. І. Мокін, О. Б. Мокін, і О. М. Косарук, Ідеологія дуальності в вищій технічній освіті на основі інтеграції навчання з виробництвом, моногр. Вінниця, Україна: ВНТУ, 2019, 224 с.

Boris I. Mokin, Oleksandr B. Mokin, Olena M. Kosaruk, Mashat Kalimoldayev, and Waldemar Wójcik, “Assessment of the knowledge quality level based on fuzzy models of its acquisition processes,” Przegląd Elektrotechniczny, no. 09/2020, pp. 114-119, https://doi.org/10.15199/48.2020.09.24.

С. Д. Штовба, Проектирование нечетких систем средствами MATLAB. Москва, РФ: Гарячая линия-Телеком, 2007, 288 с.

Ю. И. Митюшкин, Б. И. Мокин, и А. П. Ротштейн, Soft Computing: идентификация закономерностей нечеткими базами знаний. Винница, Украина: УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2002, 145 с.

В. Н. Тутубалин, Теория вероятностей. Москва: Издательство Московского университета, 1972, 230 с.

Е. И. Гурский, Сборник задач по теории вероятностей и математической статистике. Минск: Вышэйшая школа, 1975, 272 с.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 346

Опубліковано

2021-02-26

Як цитувати

[1]
О. О. Войцеховська, Б. І. Мокін, і О. Б. Мокін, «АДАПТАЦІЯ МЕТОДИКИ ЧІТКОГО ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ЗНАНЬ В ГАЛУЗІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ, ОТРИМАНИХ В ОНЛАЙН-РЕЖИМІ, НА НЕЧІТКИХ МОДЕЛЯХ ПРОЦЕСІВ ЇХ ЗАСВОЄННЯ», Вісник ВПІ, вип. 1, с. 57–69, Лют. 2021.

Номер

Розділ

Інформаційні технології та комп'ютерна техніка

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

<< < 9 10 11 12 13 14