ДОСЛІДЖЕННЯ ХАРАКТЕРУ РОЗПОДІЛУ ВТРАТ ПІД ЧАС ЗАВАНТАЖЕННЯ КОНВЕЄРА
Ключові слова:
стрічковий конвеєр, електромеханічна система, оптимальний регулятор напруги, втрати енергії, інтенсивність завантаженняАнотація
Показано актуальність дослідження змін енергетичних втрат в електромеханічній системі конвеєрів і в період їх завантаження до рівня об'ємної продуктивності, включаючи підвищення рівня їх енергоефективності, відповідно до аналізу вітчизняних і зарубіжних наукових і патентних джерел, пов’язаних з дослідженням режимів роботи безперервної транспортної системи з гнучким тяговим елементом. Розглянуто режим доставки вантажу на конвеєрну стрічку після досягнення його номінальної лінійної швидкості, тобто після перехідного процесу запуску конвеєра.
Дослідження проводилося на основі моделі багатомоторного високопродуктивного конвеєра, в якому для зниження рівня середньої напруги гнучкого елемента в замкнутому контурі один з двигунів розміщений в хвостовій частині транспортного механізму. Беручи до уваги вимоги до проектування сучасних електроприводів, розглянуто варіант використання уніфікованих електроприводів з асинхронними електродвигунами однакової потужності.
Наведено результати дослідження зміни енергії і ефективності в електромеханічній системі для двох найімовірніших варіантів завантаження стрічкового конвеєра. Розглянуто два варіанти розподілу втрат енергії, а саме: перший варіант — за відсутності регулятора напруги, який дозволяє мінімізувати втрати в електромеханічному перетворювачі, що виникають через зміни технологічних параметрів стрічкового конвеєра і другий варіант — з оптимальним регулятором напруги в структурі системи управління.
Проведено відповідний аналіз розподілу втрат для обох варіантів і визначена доцільність використання закону управління енергією, оптимального для енергоефективності приводних елементів безперервних транспортних систем.
Посилання
В. В. Дмитриева, Разработка математической модели ленточного конвейера с двухдвигательным приводом. Москва: МГГУ, 2008 г.
B. Jeftenić, et al., "Energy efficiency in transportation of bulk material with frequency controlled drives," in 14th International Power Electronics and Motion Control Conference EPE-PEMC 2010, Ohrid, Macedonia, pp. T5 105-113, 2010.
М. В. Печеник, С. О. Бур’ян, та Л. М. Наумчук, «Дослідження енергоефективних режимів роботи багатодвигунного стрічкового конвеєра», Технічна електродинаміка, № 3, c. 82-84, 2016.
С. О. Бур’ян, та Л. М. Наумчук, «Дослідження енергоефективності електромеханічної системи автоматизації конвеєрної установки при варіаціях моменту навантаження», в Електромеханічні та енергетичні системи, методи моделювання та оптимізації. Збірник наукових праць ХІІ Міжнародної науково-технічної конференції молодих учених і спеціалістів у місті Кременчук. 10-11 квітня 2014 р., Кременчук, КрНУ, с. 69-70, 2014.
W. Leonhard, Control of Electrical Drives. Berlin: Springer, Verlag, 420 p., 1996.
М. В. Печеник, С. О. Бур’ян, та Л. М. Наумчук, «Дослідження втрат енергії в електромеханічній системі конвеєра при плавній зміні навантаження», Електромеханічні і енергозберігаючі системи. Щоквартальний науково-виробничій журнал, № 2/2015 (30), с. 67-73, 2015.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 94
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).